شاسی‌‎بلند F-Pace جگوار خودروی سال جهان شد

بیش از ۷۵ خبرنگار متخصص در صنعت خوردوی جهان از ۲۴ کشور، هرساله در انتخاب بهترین مدل سال شرکت می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امسال رقابت نزدیکی بین جگوار F-Pace، پورشه کایمن (باکستر) 718، بی‌ام‌و i3 و مرسدس کلاس EE وجود داشت؛ اما در نهایت این افتخار به F-Pace رسید. ضمن اینکه مدل i3 نیز عنوان بهترین خودروی دنیا در استفاده‌ی شهری را کسب کرد.

جگوار F-pace

یان کالوم، مدیر طراحی جگوار می‌گوید: مدل F-Pace اولین تجربه‌ی ما در ساخت شاسی‌بلند بود؛ اما طوری از آب در‌آمد که به‌عنوان یک جگوار اصیل شناخته شود. عنوان خودروی سال جهان، نشان می‌دهد که شرکت ما، تزریق یک طراحی جذاب با مشخصات فنی عالی در یک بدنه‌ی جدید را با موفقیت به انجام رسانده است.

رالف اسپث، مدیر عامل گروه جگوار لندروور می‌گوید: این جایزه، نبوغ و کار عالی تیم ما را نشان می‌دهد که باعث شده است بهترین خودروی اسپرت و کاربردی جهان، ساخته شود و بالاترین میزان فروش در جگوار را داشته باشد.

جگوار F-pace

مدل F-Pace به‌عنوان کراس‌اوور لوکس میان‌رده، دو سال پیش برای تولید در سال ۲۰۱۶ معرفی و خیلی زود با استقبال بازارهای جهان مواجه شد. این خودرو از پیشرانه‌های مختلفی استفاده می‌کند که نسخه‌ها‌ی بنزینی ۲۵۰ اسب بخار و ۳۸۰ اسب بخار را شامل می‌شود. هر دوی این پیشرانه‌ها پیش‌تر در مدل‌های دیگری از جگوار استفاده شده و امتحان خود را پس داده بودند.

نوع قوی‌تر F-Pace همراه با گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلوتر بر ساعت می‌رسد و ۱۲.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت زمان می‌برد. نهایت سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و مصرف سوخت آن با پیشرانه‌ی ۳۸۰ اسب بخار، ۱۰ تا ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

جگوار F-pace

آستانه‌ی قیمت F-Pace نزدیک به ۴۳ هزار دلار است که شامل پیشرانه‌ی ۲۵۰ اسب بخار با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۸ ثانیه می‌شود و حتی در حالت پایه نیز با سیستم دودیفرانسیل هوشمند همراه است. هرچند نوع فول‌آپشن و قوی‌تر این خودرو تا ۷۲ هزار دلار فروخته می‌شود؛ نسبت به پورشه ماکان با آستانه‌ی قیمت ۴۸ هزار دلار و مرسدس GLC کوپه‌ی ۴۶ هزار دلاری، فروش بیشتری در انگلستان داشته است.

سال گذشته که اولین سال فروش F-Pace در سراسر دنیا بود، بیش از ۱۲۲ هزار دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان شده است. به کمک خودروهای موفقی همچون F-Pace، فروش جهانی گروه جگوار لندرور در سال میلادی گذشته از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه گذشته و با ۱۳ درصد رشد همراه بوده است. فراموش نکنیم که این گروه خودروسازی اصیل انگلستان، اکنون تحت مالکیت شرکت تاتاموتورز هندوستان قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید