رونمایی از تبلت بزرگ مجهز به نمایشگر E-Ink سونی

اگر سری به بازار تبلت ها بزنید، مدل هایی را مشاهده خواهید کرد که به اصطلاح به آن ها تبلت های E-Ink می گویند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مزیت تبلت های مجهز به این تکنولوژی در مقایسه با سایر نمونه ها، مصرف بسیار پایین برق و یا همان شارژ است که می تواند برای بسیاری از کاربران، قابل توجه باشد.

 

به بیانی دیگر، شرکت های سازنده در این تبلت ها به جای استفاده از پنل های LCD و یا OLED از نمایشگرهایی E-Ink استفاده می کنند که از کارایی و عملکرد بهتری در برخی موارد از قبیل خواندن کتاب های الکترونیکی برخوردار است.

 

اگرچه در حال حاضر، بخش عمده ای از تبلت های این چنینی را شرکت آمازون و در قالب مدل های کیندل روانه بازار کرده است، اما امروز شرکت ژاپنی سونی نیز مدلی جدید را به این خانواده اضافه کرد. 

 

این تبلت بزرگ که با نام DPT-RP1 در بازار شناخته خواهد شد، به دنبال عرضه مدل قبلی این شرکت یعنی DPT-S1 تولید شده و قرار است به لطف نمایشگر بزرگ خود گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به این محصول باشد.

 

 در خصوص ویژگی های این تبلت باید گفت که DPT-RP1 از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می برد که این رزولوشن تا ۱۶۵۰ در ۲۲۰۰ قابل ارتقا خواهد بود. البته بعید به نظر می رسد که با توجه به اندازه این مدل، بتوان به راحتی با آن در فضای وب جست و جو کرد، اما می تواند برای تماشای فیلم ها و همچنین ویرایش فایل های PDF و یا سایر فایل های مشابه از طریق قلم دیجیتال بسیار مفید و کاربردی باشد.

 

در هر حال، این تبلت چندان هم ارزان نیست چرا که سونی قیمت ۷۰۰ دلار را برای آن در نظر گرفته که به گفته این شرکت، می تواند برای مهندسان، وکلا، محققان و یا سایر افرادی که می خواهند از شر کاغذ و قلم راحت شوند، گزینه ای ایده آل برای خرید باشد.

 

سونی

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید