گوشی هوشمند مقرون به صرفه اکسپریا ال 1 معرفی شد

اگرچه شاید نام ال ۱ یادآور گوشی‌هوشمند اکسپریا ال در سال ۲۰۱۳ باشد اما گوشی‌هوشمند جدید اکسپریا ال ۱ هیچ ارتباطی به مدل ال چند سال قبل ندارد چراکه از طراحی و مشخصات بهتری بهره می‌برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز کمپانی سونی از گوشی‌هوشمند اکسپریا ال ۱ رونمایی کرد. این محصول از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن ۵.۵ اینچی با کیفیت اچ‌دی است. محصول یاد شده از سبک طراحی کلاسیک همیشگی سونی بهره می‌برد.

اگرچه شاید نام ال ۱ یادآور گوشی‌هوشمند اکسپریا ال در سال ۲۰۱۳ باشد اما گوشی‌هوشمند جدید اکسپریا ال ۱ هیچ ارتباطی به مدل ال چند سال قبل ندارد چراکه از طراحی و مشخصات بهتری بهره می‌برد.

 

xperia l1

 

همانطور که اشاره کردیم گوشی‌هوشمند اکسپریا ال ۱ سونی از طراحی کلاسیک بهره می‌برد و لبه‌ی بالا و پایین آن تحت در نظر گرفته شده است. افزون بر این لبه‌های سمت چپ و راست این محصول خمیده طراحی شده تا در دست گرفتن گوشی آسان‌تر باشد.

 

xperia l1

 

در بخش جلویی اکسپریا ال ۱ یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با کیفیت ۷۲۰p قرار گرفته و در بالای آن هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین پشتی این گوشی‌هوشمند نیز ۱۳ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که از فوکوس خودکار بهره می‌برد و در کنار آن یک فلش ال‌ای‌دی وجود دارد.

 

xperia l1

 

 

گوشی‌هوشمند میان‌رده‌ی جدید اکسپریا ال ۱ از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت مدیاتک بهره می‌برد. پردازنده‌ی این محصول از نوع چهار هسته‌ای بوده و فرکانس کاری هسته‌های آن بر روی ۱.۴۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. باتری این دستگاه ظرفیتی ۲۶۲۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و حافظه‌ی رم آن ۲ گیگابایت است. حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی اکسپریا ال ۱ معادل ۱۶ گیگابایت است که امکان ارتقای آن با کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر .وجود دارد و مسلما این ویژگی باعث می‌شود تا نیاز همه‌ی کاربران برای ذخیره‌سازی فایل بر روی گوشی به‌طور کامل رفع شود.

xperia l1

اکسپریا ال ۱ سیستم‌عامل اندروید نوقا را اجرا می‌کند که البته رابط کاربری انحصاری و مینیمال همیشگی سونی برای آن اعمال شده است. این رابط کاربری خود را با عادات کاربران تطبیق می‌دهد و به طور خودکار تنظیمات مختلف را بر حسب عادت افراد تغییر می‌دهد که از جمله این  تنظیمات می‌توان به میزان بلندی صدای زنگ‌خور گوشی، میزان روشنایی نمایشگر و نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد که همگی با توجه به اینکه شما در حال انجام چه کاری هستید متناسب با نیازتان تغییر خواهند کرد.

گوشی اکسپریا ال ۱ از اواخر ماه آوریل سال جاری در بازارهای منتخب شامل اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آسیا عرضه خواهد شد. این گوشی‌هوشمند در سه رنگ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت: سفید، مشکی و صورتی. جزئیات در مورد قیمت گوشی جدید سونی هنوز مشخص نشده ولی این را می‌دانیم که با یک دستگاه اقتصادی مواجه هستیم و بنابراین برچسب قیمتی اکسپریا ال ۱ در حد سایر محصولات میان‌رده‌ی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

xperia l1

 

دیدگاه تان را بنویسید