40 میلیون نفر مشترک اینترنت موبایل در ایران!

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از افزایش شمار مشترکان موبایل باندپهن به ۴۰ میلیون مشترک خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در سال‌های اخیر و به‌خصوص در دولت یازدهم اقدامات بسیاری در زمینه توسعه شبکه اینترنت همراه در ایران صورت گرفت. افزایش پهنای باند اینترنت کشور، عرضه گسترده خدمات 3G و 4G توسط اپراتورهای همراه را در پی داشت. در این بین ظهور استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچکی که به‌واسطه اینترنت همراه خدماتشان را به کاربران ارائه می‌دهند مزید برعلت شد که تعداد مشترکین اینترنت موبایل در ایران رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری جهرمی مهمترین استراتژی دولت در توسعه  زیرساختهای ارتباطی از جمله شبکه ملی اطلاعات را زمینه سازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: سیاست های وزارت ارتباطات در این بخش تولید سرویس و ایجاد کسب و کارهای موفق را به همراه دارد.

وی با اشاره به سیاست های وزارت ارتباطات در راستای توسعه زیرساختهای ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین افزود: سیاست های دولت در این زمینه کسب و کارهای موفقی را رقم زده و هم اکنون در برخی بخش ها شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازارهای رقابتی هستیم.

آذری جهرمی با اشاره به لزوم بهره مند شدن برخی خدمات مانند موتور جستجوی بومی و ایمیل ملی بر بستر زیرساختهای ارتباطی در جهت توسعه منافع اقتصادی در کشور و ایجاد اشتغال گفت: تاکنون بالغ بر ۱۳۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و پیش بینی می شود سالانه ۱۰۰ هزار شغل در این بخش شکل گیرد.

جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه توسعه سطح  دسترسی اینترنت در کشور گفت: از ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل در سال ۹۲ هم اکنون به بیش از ۴۰ میلیون مشترک موبایل باند پهن رسیده ایم و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت در بخش زیرساخت هزینه شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید