3310 جدید به نوکیا عمر دوباره می بخشد؟

نوکیا با بازسازی و به روز کردن مدل قدیمی 3310، قصد دارد نام خود را دوباره بر سر زبان ها بیندازد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از محصولات مهم معرفی‌شده در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال در شهر بارسلونا، مدل بازطراحی شده‌ی گوشی نوکیا ۳۳۱۰ توسط اچ‌ام‌دی گلوبال بود. به‌ نظر می‌رسد معرفی نوکیا ۳۳۱۰ جدید توسط اچ‌ام‌دی باعث شده است برند نوکیا مجددا در کانون توجهات قرار گیرد. اما به دلیل ساده بودن این گوشی، سؤالات زیادی در مورد اینکه این محصول بتواند فروش خوبی در سال ۲۰۱۷ تجربه کند، به وجود آمده است. بر اساس تحلیل انجام‌شده توسط دیجی‌تایمز، معرفی مجدد گوشی‌ نوکیا ۳۳۱۰ برای بازارهای در حال‌ توسعه ارزشی استراتژیک دارد؛ چرا که در این نوع کشورها همچنان استفاده از گوشی‌های ساده مرسوم است.

نظرات مختلفی در مورد مدل جدید نوکیا ۳۳۱۰ وجود دارد؛ برخی از تغییرات زیاد اعمال‌شده در این محصول نسبت به مدل اولیه‌ی آن ناراضی هستند و در این خصوص، انتقادهایی به اچ‌ام‌دی گلوبال وارد کرده‌اند. برخی دیگر از کاربران نظر مثبتی به این تغییرات جدید دارند. در هر حال برخی از تحلیل‌گران مدعی شده‌اند که معرفی مجدد گوشی نوکیا ۳۳۱۰ برای بازارهای 2G از اهمیت استراتژیکی برخوردار است و این اقدام باعث خواهد شد تا بسیاری از افراد نسبت به استفاده از نوکیا ۳۳۱۰ جدید ترغیب شوند. در رقابت بازار موبایل‌ها، اینکه نام یک برند بر سر زبان‌ها باشد اهمیت بسیار زیادی دارد و برخی از تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند که عرضه‌ی مجدد نوکیا ۳۳۱۰ پتانسیل لازم برای احیا‌ی برند نوکیا را دارد؛ چرا که این محصول مسلما انتخاب بسیاری از افراد در بازارهای در حال‌ توسعه خواهد بود. با سر زبان انداختن نام نوکیا، کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال می‌تواند گوشی‌های اندروید خود را نیز بهتر معرفی کند و تقاضای بیشتری برای این محصولات ایجاد کند. خریداران گوشی نوکیا ۳۳۱۰ جدید می‌توانند خریداران احتمالی گوشی‌های هوشمند نوکیا باشند. علاوه بر این، نوکیا در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلونا گوشی‌های هوشمند جدیدی نیز معرفی کرده است.

منبع این خبر همچنین به این نکته اشاره کرده است که نوکیا ۳۳۱۰ جدید در چه مناطقی فروش بالایی خواهد داشت. نرخ نفوذ گوشی‌های هوشمند در بازار هند، به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ معادل ۲۵ درصد بوده است و انتظار می‌رود این میزان تا سال ۲۰۱۷ به ۴۰ درصد افزایش یابد. علاوه بر این نرخ نفوذ گوشی‌های هوشمند در کشور روسیه ۵۰ درصد است و این در حالی است که مکزیک و برزیل دارای نرخ نفوذ زیر ۵۰ درصد هستند. منبع این گزارش، بازارهایی را که پتانسیل فروش تعداد زیادی نوکیا ۳۳۱۰ دارند، اعلام کرده است و همان‌طور که اشاره شد، این بازارها مناطقی هستند که احتمالا گوشی‌های آینده‌ی نوکیا هم در آنجا فروش خوبی تجربه خواهند کرد. البته نوکیا ۳۳۱۰ جدید نمی‌تواند در این بازارها با گوشی‌های هوشمند رقابت کند و کاربران احتمالا آن را به‌عنوان گوشی ساده‌ی ثانویه خریداری کنند. همان‌طور که می‌دانید، گوشی نوکیا ۳۳۱۰ جدید با قیمت ۵۱ دلار به فروش خواهد رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید