با خودروی جدید میتسوبیشی آشنا شوید؛ اکلیپس کراس 2018

درحالیکه اوتلندر و ASX مدتی است در بازار جهانی حضور دارند و در ایران هم عرضه می‌شوند، کراس‌اوور جدیدی به نام اکلیپس کراس، به سبد محصولات میتسوبیشی اضافه خواهد شد که فاصله‌ی بین این دو مدل را پر می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سال گذشته، طرح مفهومی PHEV توانست نظر مثبت منتقدین و علاقه‌مندان خودروی دنیا را جلب کند و مورد تحسین واقع شود. معرفی یک کراس‌اوور سایز متوسط بر اساس این مدل، کاملا قابل پیش‌بینی بود و چند روز پیش، میتسوبیشی با معرفی اکلیپس کراس این پروژه را به سرانجام رساند. بازار این کلاس با ظهور نیسان قشقایی و فروش انفجاری آن از سال ۲۰۰۶ مورد قبول بازار جهانی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون هر روز عضو جدیدی پیدا می‌کند. میتسوبیشی امیدوار است با اکلیپس کراس سهم بیشتری از فروش شاسی‌بلندهای دنیا را به‌ دست آورد. شرکت آلیانس، که حاصل ادغام رنوی فرانسه و نیسان ژاپن است، حالا یکی از مهم‌ترین سهام‌داران میتسوبیشی محسوب می‌شود و یکی از تأثیرگذارترین مدیران خود را بر صندلی ریاست این برند باسابقه‌ی ژاپنی نهاده است. کارلوس گوسن مسلما تلاش زیادی در تنوع‌  بخشیدن به سبد محصولات میتسوبیشی خواهد داشت و مدل اکلیپس کراس پیش‌درآمدی بر این روند خواهد بود.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸

این خودرو قرار است با دو پیشرانه عرضه شود؛. نوع استاندارد پیشرانه، ۱.۵ لیتری توربوشارژ با جعبه‌دنده‌ی CVT خواهد بود که احتمالا می‌تواند در مود اسپرت، به‌صورت دستی ۸ سرعته نیز تعویض شود. پیشرانه‌ی دوم مختص این خودرو ساخته شده است و ۲.۲ لیتری دیزلی است که با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک همراه می‌شود. مدیران میتسوبیشی فعلا صحبتی از نسخه‌ی پلاگین هیبرید اکلیپس کراس نکرده‌اند، درحالی‌که مدل مفهومی PHEV مجهز به این فناوری معرفی شده بود.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸

ظاهر اکلیپس کراس به‌خوبی هماهنگ با طرح مفهومی خود ساخته شده است و تفاوت زیادی با آن ندارد که مسلما برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای اسپرت با بدنه‌ای که حس کوپه را القا می‌کند، جذاب خواهد بود. این خودرو در فضای داخلی کمی از CHR تویوتا الهام گرفته است و نمایشگر اصلی را شبیه به یک تبلت ایستاده روی داشبورد، همراه با سرگرمی‌های و امکانات درون خودرویی مثل ناوبری ماهواره‌ای و پشتیبانی از اتصال بی‌سیم با تلفن‌های هوشمند اندروید و iOS، در اختیار سرنشینان می‌گذارد. ضمن اینکه آپشن نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو نیز در اکلیپس کراس وجود دارد.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود این خودرو آستانه‌ی قیمتی کمتر از ۲۵ هزار دلار داشته باشد، طرفداران میتسوبیشی  امیدوارند این برند که مدتی قبل در شرف ورشکستگی بود، حالا با مدل‌های جدید به روزهای اوج بازگردد. احتمال زیادی وجود دارد که حاصل همکاری نیسان و میتسوبیشی منجر به تولید خودرویی بر مبنای پلت‌فرم نیسان جوک با برند میتسوبیشی شود. از سویی دیگر، مشهورترین شاسی‌بلند دوران طلایی این شرکت؛ پاجیرو که درانگلستان شوگان (Shogun) و در امریکای جنوبی مونته‌رو (Montero) نام‌ دارد نیز شدیدا نیازمند طراحی مجدد است تا پس از ۱۱ سال چهره‌ی جدیدی به خود بگیرد. همه‌ی اینها نویدبخش این هستند که مدل‌های جدیدی از میتسوبیشی به‌زودی معرفی شوند.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸

 

دیدگاه تان را بنویسید