فیس‌بوک از طریق هوش مصنوعی جلوی خودکشی را می گیرد!

فیس‌بوک اخیراً اعلام کرد که قصد دارد تا با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و بکارگیری آن در قابلیت های «پخش زنده» و «مسنجر» خود، افرادی را که مشکوک به خودکشی هستند شناسایی و مانع از انجام این کار شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این شبکه بزرگ اجتماعی که هم‌اکنون میلیون ها کاربر در سراسر جهان را با خود همراه کرده است، اعلام کرد که مراحل آزمایشی استفاده از ابزاری جدید در پلتفرم خود را آغاز کرده که قادر است با کمک فناوری هوش مصنوعی، کاربران مشکوک به خودکشی را با استفاده از کلمات و حالت وی شناسایی و به تیم Community Operations معرفی کند. سپس این تیم با بررسی مورد، راهکارهایی را به منظور جلوگیری از این کار به کاربر پیشنهاد می کنند.

 

 

به گفته فیس بوک، مسئله خودکشی در طی سال های اخیر روندی صعودی را در پیش گرفته و از این رو، نیامند توجه ویژه و اتخاذ تدابیر هوشمندانه است. این شرکت عنوان کرد که به طور متوسط، در هر 40 ثانیه یک خودکشی در جهان اتفاق می افتد و به عنوان دومین علت اصلی مرگ و میر در میان جوانان محسوب می شود. حال ابزار جدید فیس بوک قصد دارد تا با شناسایی مظنونان به خودکشی، سریعاً دوستان و آشنایان این افراد را از این مسئله باخبر کرده و گامی در جهت حفظ جان هزاران انسان بر روی کره زمین بردارد.

 

در حال حاضر، این قابلیت تنها به صورت آزمایشی و تنها در کشور آمریکا عرضه شده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی به مرحله عرضه جهانی خواهد رسید.

 

البته این قابلیت در اپلیکشین مسنجر فیس بوک نیز گنجانده شده و به گفته این شرکت، ابزار جدید ضدخودکشی به گونه ای طراحی شده که با چند سازمان که در زمینه جلوگیری از خودکشی فعالیت دارند در ارتباط است و به محض شناسایی موردهای مشکوک، گزارش هایی را برای آن ها ارسال می کند تا از روش های مختلفی از قبیل ارسال پیام، تماس با دوستان این افراد و غیره جان آن ها را نجات دهند.

 

فیس بوک

 

دیدگاه تان را بنویسید