نحوه تنظیم روشنایی تصاویر قبل از گرفتن عکس در آیفون

در این مقاله قصد داریم با روشی ساده نحوه تغییر روشنایی تصاویر قبل از گرفتن عکس با آیفون را به شما آموزش دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این مطلب قصد داریم به شما یک آموزش ساده در برنامه Camera آیفون‌ را به شما آموزش دهیم تا به وسیله آن  بتوانید هنگامی که قصد عکس‌برداری در محیط‌های کم نور یا بلعکس نور شدید را دارید عکس‌های بهتری را ثبت کنید. از آن جا این قابلیت سال‌هاست به iOS اضافه شده ممکن است بسیاری از شما با آن آشنا باشید. اما این ترفند ساده و کاربردی ممکن است برای بسیاری از صاحبان آیفون ناآشنا باشد لذا یادگیری برای افراد جدید یا مرور آن برای کاربران حرفه‌ای آیفون خالی از لطف نیست. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

  • برنامه Camera را اجرا کنید.

  • قبل عکس از گرفتن روی سوژه مورد نظر لمس کنید تا فوکوس دوربین روی آن بخش متمرکز شود.  اگر دقت کنید متوجه خواهید شد کنار کادر زرد رنگ آیکونی مشابه آفتاب قرار دارد. با کشیدن انگشتتان به سوی بالا روشنایی تصویر بیشتر و با کشیدن انگشتتان به سمت پایین  به مراتب کمتر می‌شود. با این انجام این کار قبل از ثبت عکس‌ می‌توانید روشنایی محیط اطراف را در عکس تغییر دهید که بعدا پس از ثبت عکستان درگیر ادیت و تغییر آن نشوید.

 

  • همچنین اگر قصد دارید فوکوس دوبین آیفونتان روی یک سوژه مورد نظر قفل شود و از حالت فوکوس خودکار خارج شود تنها کافیست انگشتتان را روی چهره یا شی مورد نظر نگه دارید. در این حالت عبارت AE/AF Lock پدیدار می‌شود. برای خارح شدن از قفل شدن فوکوس کافیست قسمت دیگری را مجدد لمس کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید