یک مشکل جدی در خودرو‌های برقی

علی رغم تبلیغات گسترده‌ای که در مورد مزایای خودرو‌های برقی انجام می‌شود، اما این خودرو‌ها یک مشکل اساسی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، داده‌های تست تصادف نشان داده است که خودرو‌های برقی ممکن است آنقدر سنگین باشند که در حال حاضر امکان توقف آن‌ها توسط موانع ایمنی در جاده‌ها وجود نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ خودرو‌های برقی که وزن آن‌ها معمولاً بیشتر از خودرو‌های موتور احتراق داخلی است، به راحتی می‌توانند از نرده‌های محافظ فولادی در جاده‌ها عبور کنند، زیرا برای تحمل نیروی اضافی ناشی از وزن اضافی طراحی نشده است.

این موضوع نگرانی‌های متعددی را در مورد وسایل نقلیه الکتریکی و ایمنی جاده‌ها ایجاد کرده است.

اختلاف وزن

وزن خودرو‌های برقی معمولاً بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از خودرو‌های گازسوز است و این موضوع به خاطر باتری‌هایی است که می‌توانند تقریباً به اندازه یک خودروی کوچک بنزینی یا دیزلی وزن داشته باشند.

از آنجایی که باتری‌ها زیر شاسی قرار می‌گیرند، خودرو‌های الکتریکی نیز دارای مراکز ثقل پایین تری هستند.

به دلیل این تفاوت‌ها، حفاظ‌های جاده نمی‌توانند از نفوذ وسایل نقلیه الکتریکی به آن‌ها جلوگیری کنند، به‌ویژه موانعی که معمولاً از فولاد ساخته شده‌اند و میلیون‌ها کیلومتر در سراسر جهان امتداد دارند.

هدف این موانع جلوگیری از انحراف خودرو‌ها از جاده در مناطق بحرانی مانند پل‌ها و آبراه‌ها، نزدیک لبه‌های صخره‌ها و دره‌ها و در زمین‌های صخره‌ای است، جایی که صدمات و تلفات ناشی از تصادفات بسیار بیشتر است.

نتایج آزمون

اواخر سال گذشته، طی آزمایشی در دانشگاه نبراسکا، مهندسان شاهد یک خودروی برقی بودند که به سمت حفاظ نصب شده در محوطه تأسیسات پرتاب می‌شد. Rivian R ۱ T مدل ۲۰۲۲ با وزن تقریبی ۴ تن، نرده فلزی را پاره کرد و تا زمانی که با یک مانع بتنی برخورد نکرد، از سرعت آن کم نشد که این موضوع یک هشدار در مورد وزن وسایل نقلیه الکتریکی ایجاد کرد.

در اینجا لازم به ذکر است که موانع فولادی برای حمل وسایل نقلیه‌ای طراحی شده اند که وزن آن‌ها بیش از ۲۲۵۰ کیلوگرم نیست.

سال گذشته، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده نسبت به خطرات ایمنی ناشی از خودرو‌های الکتریکی سنگین در صورت برخورد آن‌ها با خودرو‌های سبک‌تر گازسوز ابراز نگرانی کرد.

مسئولان و سازمان‌های ایمنی راه‌ها می‌گویند که خودرو‌های برقی محافظت بالاتری از مسافران خود دارند، اما برای مسافران خودرو‌های سبک خطرآفرین هستند.

تست تصادف اولیه که توسط مرکز تحقیقات و توسعه مهندسین ارتش ایالات متحده حمایت می‌شود، تصادف یک سدان تسلا را نشان می‌دهد که در آن وسیله نقلیه مانع فولادی را بلند کرد و از زیر آن عبور می‌کند.

////یک مشکل جدی در خودرو‌های برقی

مهندسان به این نتیجه رسیدند که خودرو‌های الکتریکی سنگین‌تر احتمالاً از سیستم موانع عبور‌خواهند کرد و این یافته‌ها بر نیاز به تعیین چگونگی طراحی موانع جدید کنار جاده‌ای تأکید می‌کند که اثرات تصادفات را برای خودرو‌های سبک گازسوز و خودرو‌های الکتریکی سنگین‌تر کاهش دهد.

نظر دوم

اتحادیه حمایت از حمل و نقل الکتریکی آمریکای شمالی نیز در مورد دلیل انتخاب خودرو‌های الکتریکی در این آزمایش، خاطرنشان کرد که بسیاری از مدل‌های SUV و پیکاپ‌های بزرگ که با سوخت کار می‌کنند و بیش از ۵۰ درصد خودرو‌های موجود در جاده‌ها را اشغال می‌کنند، بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند.

این اتحادیه اذعان کرد که نسل اول خودرو‌های الکتریکی، به طور کلی، سنگین‌تر از همتایان بنزینی خود هستند، اما نسل‌های بعدی احتمالاً سبک‌تر خواهند بود، زیرا سازندگان برای ساخت باتری‌های کوچک‌تر تلاش می‌کنند که انرژی بیشتری تولید کنند.

////یک مشکل جدی در خودرو‌های برقی

اداره بزرگراه فدرال ایالات متحده از اظهارنظر فوری در مورد نتایج آزمایش نبراسکا خودداری کرد.

نکته قابل توجه این است که نگرانی در مورد وزن خودرو‌های الکتریکی فراتر از برخورد خودرو با خودرو و رعایت نرده‌های محافظ است. زیرا وزن اضافی بر همه چیز، اعم از فرسودگی سریع خیابان ها، لاستیک‌ها و زیرساخت‌هایی مانند پارکینگ ها، که بیشتر آن‌ها برای جا دادن وسایل نقلیه با وزن بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم ساخته شده اند، تأثیر می‌گذارد.

دیدگاه تان را بنویسید