ماهواره ایتالیایی را اسپیس ایکس به فضا پرتاب کرد

شرکت فضایی اسپیس ایکس پس از دوبار پرتاب ناموفق ماهواره ایتالیایی روز دوشنبه توانست این فضاپیما را با موفقیت به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به گزارش سایت digitaltrends، شرکت فضایی اسپیس ایکس ماهواره COSMO-SkyMed Second Generation ۲ که برای آژانس فضایی ایتالیا بود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. این پرتاب به دلیل آب وهوای نامساعد در هفته گذشته دو بار به تعویق افتاد، از جمله یکی در روز یکشنبه که شمارش معکوس تنها ۳۳ ثانیه قبل از بلند شدن به دلیل انحراف متوقف شد.

براساس گزارش‌ها، موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس در ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر از کیپ کاناورال در فلوریدا بلند شد. طبق معمول، شرکت فضایی ایلان ماسک، لحظه پرتاب را در یوتیوب پخش و مراحل اولیه ماموریت را با استفاده از دوربین‌های مختلف ثبت کرد.

 اسپیس ایکس معمولاً پرتاب‌های فضاپیماها و در مدار قرار گرفتن ماهوارهای خود را پخش زنده می‌کند، این بار نیز با استفاده از یک دوربین زمینی قدرتمند، لحظه جدایی و پرتاب را ثبت کرد. گفته شده، این ماموریت سومین سفر فالکون ۹ به فضا است. هنگامی که چهار دقیقه از پرتاب گذشت  فیرینگ موشک از آن جدا شد تا ماهواره ایتالیا برای اولین بار در معرض فضا قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید