گزارش جی‌پلاس

تصمیم جدید اپل: کاهش قیمت آیفون

کاهش فروش گوشی‌های آیفون 2018، فاکسکان، تولیدکننده این گوشی‌ها را با مشکل مواجه کرده به طوری که این کارخانه مجبور به کاهش حقوق کارمندانش شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، طبق آخرین خبرهای رسیده، فاکسکان به عنوان تولیدکننده گوشی‌های آیفون، پس از کاهش میزان فروش این گوشی‌ها، حقوق و مزایای کارمندان خود را کاهش داده است. کارمندان و کارگرانی که در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، پیش از این 4 هزار یوآن دریافت می‌کردند که بعد از ایجاد نوسان در فروش محصلات آیفون، حقوق آنها به 3 هزار یوآن کاهش پیدا کرده است.

یکی از دلایل عمده آن، تعداد ساعت‌های کاری عنوان شده که به دلیل کاهش تولید گوشی‌های آیفون کم‌تر شده است. فصل تولید آیفون از چهار تا پنج ماه در سال به تنها 20 روز کاهش یافته است. علاوه بر این تنها حقوق کارمندان کاهش نیافته و این کاهش شامل مزایای آنها هم می‌شود.

به طور مثال تا پیش از این تغییر و تحولات، اتوبوسی برای کارمندان در نظر گرفته شده بود که کارمندان را از محل خوابگاه به کارخانه تولید منتقل می‌کرد اما بعد از آن، این سرویس هم کنسل شده است و به همین دلیل برخی کارمندان به اجبار مسیر 40 دقیقه‌ای تا محل کارخانه را پیاده طی می‌کنند.

5aff0b9ea9c44f19008b51c7-750-388

البته موارد و مزایای دیگری هم در فاکسکان با کاهش روبرو شده‌اند؛ به عنوان مثال، این اولین باری است که این شرکت پول خشک‌شویی کارمندان خود را پرداخت نمی‌کند. کارمندان این کمپانی در حال حاضر باید هفت یوآن برای شستشوی لباس‌ها بپردازند و این در حالی است که هزینه‌های شستشو و خشک کردن نیز افزایش پیدا کرده است.

چین سال هیجان‌انگیزی را در فروش گوشی‌های اپل پشت سر گذاشته است. جنگ تجارت میان چین و آمریکا که منجر به بالا رفتن قیمت‌ گوشی‌های آیفون شده، فروش محصولات پرچمدار اپل را به حد معمول رسانده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول فناوری به دنبال بازار آشفته‌ای که ایجاد شده، قرار است قیمت گوشی را در بازار چین پایین بیاورد. اپل در حالی قصد کاهش قیمت گوشی‌های آیفون را دارد که چین بزرگ‌ترین و اصلی ترین مقصد گوشی‌های اپل است.

دیدگاه تان را بنویسید