شرکت فضایی Virgin Galactic با موفقیت انجام داد؛

اعزام اولین مسافر آزمایشی به فضا + عکس

شرکت فضایی ویرجین گلکتیک نخستین مسافر فضایی خود را به فضا اعزام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک به تازگی اولین اعزام آزمایشی مسافر به فضا را انجام داد. مربی و فضانورد ارشد در این سفر آزمایشی، به دو خلبانی ملحق شد که به عنوان مسافر به 90 کیلومتری از زمین پرواز کردند. این فاصله با فاصله حدود 100 کیلومتری مرز فضایی بین‌المللی فاصله‌ای ندارد. این افراد با هواپیمای فضایی VSS Unity SpaceShipTwo به فضا اعزام شدند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که بیش از 600 نفر در بیش از 58 کشور جهان در فهرست انتظار برای این پرواز زیرمداری هستند و حتی هزینه آن را هم پرداخت کرده‌اند تا بتوانند با این شرکت این سفر رؤیایی را تجربه کنند. بعضی از این افراد بیش از 14 سال در صف انتظار هستند.

10

این مربی ارشد بعد از بازگشت به زمین گردشگران فضایی را آموزش خواهد داد. شرکت فضایی Virgin Galactic پیش از این، پرواز شبیه‌سازی‌شده‌ای را با سرعت و ارتفاع بالاتر به طور آزمایشی انجام داده بود به طوری که با وزنه‌های سنگین، وزن مسافران را شبیه‌سازی کرده بود.

چند ماه پیش، هواپیمای فضایی SpaceShipTwo برای اولین بار به فضا رسید. محققان امیدوارند بتوانند اولین پرواز تجاری را در اوایل تابستان با این هواپیمای فضایی به انجام برسانند. اگر شرکت فضایی Virgin Galactic در این آزمایش موفق شود، پس از آن می‌تواند پروازهای 90 دقیقه‌ای را با قیمت 250 هزار دلار برای علاقمندان راه‌اندازی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید