گزارش جی پلاس؛

چینی ها در فضا نیروگاه خورشیدی می‌سازند

آکادمی فناوری فضایی چین مشغول ساخت نیروگاه مداری در فضاست تا بتوانند انرژی خورشیدی را در فضا جذب و به زمین ارسال کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، خبرهای جدید حاکی از آن است که چینی‌ها مشغول ساخت نیروگاه خورشیدی در فضا هستند تا بتوانند از انرژی جذب‌شده خورشیدی در روی کره زمین استفاده کنند. آکادمی فناوری فضایی چین به این نکته اشاره کرده است که این نیروگاه با توجه به اینکه آرایه‌های فتوولتائیکی آن بالاتر از سیستم‌های هواشناسی زمینی قرار گرفته، قادر است حتی در زمان ابری بودن هوا هم نیروی خورشیدی را مهار کرده و به سمت زمین بفرستد.

باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته قرار است انرژی پاک بر پایه فضایی را تا پیش از سال 2025 تست کند تا نشان دهد چین متعهد شده تا سال‌های آینده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند و خود را جزء رهبران جهانی فضایی قرار دهد.

اما تنها مساله‌ای که در مورد نیروگاه شناور وجود دارد، محاسبه شرایط انتقال انرژی جذب‌شده از خورشید به کره زمین است و دانشمندان به دنبال راه چاره‌ای برای آن هستند. اما در حال حاضر، برنامه به این شکل است که آرایه‌های خورشیدی واقع در فضا نور را از خورشید گرفته و سپس جریان الکتریسیته را در قالب مایکروویو یا لیزر به تسهیلات واقع در زمین می‌فرستند.

5aff0b9ea9c44f19008b51c7-750-388

در صورتی که این عملیات با موفقیت انجام شود و شعاع‌های انتقال انرژی آن‌طور که انتظار می‌رفت کار کنند، دانشمندان چینی طی سال 2050 برنامه‌هایی را هم برای تست و پرتابی بزرگ‌تر و تسهیلاتی قدرتمندتر خواهند داشت. این نیروگاه غیر از ارسال انرژی پاک به زمین، می‌تواند مأموریت‌هایی را در عمق بیشتر فضا انجام دهند و آن را تا جایی پیش برند که بتواند هر سفینه کاوشگر فضایی را در کهکشان مورد هدف قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید