گزارش جی پلاس/ اولتیماتوم ماکروسافت به کاربرانش؛

ویندوز موبایل به پایان خط رسید!

مایکروسافت به تازگی به کاربران گوشی‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز هشدار داده است که این سیستم‌ عامل به زودی از گردونه کنار می‌رود و باید به فکر استفاده از اندروید یا آیفون باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، خبرهایی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که مایکروسافت از 10 دسامبر 2019 دیگر از امنیت آپدیت‌های گوشی‌های ویندوز پشتیبانی نمی‌کند. این کمپانی پیشنهاد کرده کاربرانی که گوشی ویندوز 10 دارند باید گوشی‌های خود را به اندروید یا iOS تغییر دهند و کاربرانی که بعد از لغو پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز همچنان به کار با سیستم‌های ویندوز ادامه دهند، در معرض تهدید امنیتی قرار خواهند گرفت، به طوری که امکان حمله بدافزارهایی به گوشی‌های آنها وجود دارد که ممکن است باعث فاش شدن اطلاعات کاربران شود.

مایکروسافت به عنان کمپانی پشتیبانی‌کننده از سیستم عامل ویندوز به تازگی اعلام کرده که از چند ماه آینده دیگر آپدیت‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند ویندوز را پشتیبانی نخواهد کرد و با این اطلاعیه، شمارش معکوس از رده خارج شدن سیستم عامل ویندوز را به صدا درآورد.

ویژگی‌های جدید و آپدیت‌های ایمنی موبایل‌های ویندوز 10 کاربران از اکتبر 2017 به نسخه 1709 متوقف شده است. مایکروسافت، آپدیت امنیتی موبایل‌های ویندوز 10 کاربران را بیش از یک سال برعهده گرفت اما این مدت، در واقع اولتیماتومی بود که به کاربران ویندوز 10 داده شد تا سیستم‌ عامل گوشی‌های خود را تغییر دهند.

دیدگاه تان را بنویسید