گزارش جی پلاس؛

هندوستان، قطب بازی‌های ویدئویی می‌شود + جزییات یک درآمد میلیارد دلاری

خبرهای جدید حاکی از آن است که هند با توجه به توسعه‌دهنده‌هایی که در زمینه بازی‌های ویدئویی جهانی در اختیار دارد، به زودی به قطب توسعه بازی‌های ویدئویی در دنیا تبدیل می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، آژانس سازمان ملل به تازگی اعلام کرده است که با توجه به اینکه هند از نظر توسعه‌دهنده‌های بازی‌های ویدئویی بسیار غنی است، به زودی به قطب بازی‌های ویدئویی در دنیا شناخته خواهد شد.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد حوزه دیگری که قرار است هند در آن نفوذ کند، جلوه‌های ویژه و صنعت انیمیشن‌سازی است که در سال 2016 با 16.4 درصد رشد روبرو شد و به درآمد 8.2 میلیارد دلاری رسید.

اگر چه رکود در تجارت جهانی، تمام صنایع را تحت تأثیر قرار داده اما گزارش اخیر بیانگر این مطلب است که اقتصاد خلاقانه با موفقیت‌های بیشتری روبرو است و عملکرد آن دلگرم‌کننده‌تر است و با گذر از فرهنگ، فناوری، تجارت و ابداعات به توفیق دست یافته است.

هند به مرکز برون‌سپاری کارهایی چون رشد و توسعه بازی‌ها و سرویس‌های حمایتی از بازی‌ها تبدیل شده است. انتظار می‌رود این کشور در سال‌های پیش رو قطب این پیشرفت شود و به این‌واسطه، کار انتقال و صداگذاری بازی‌های مختلف را هم در سطح جهان به دلیل پایین بودن هزینه‌ها و دسترسی آسان به توسعه‌دهنده‌های بازی در دست گیرند.

هند با وجود جمعیت بیش از 350 میلیونی جوانانش یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صنعت جهانی بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. دولت‌ها در هند روی سیاست‌هایی کار می‌کنند که به رشد جلوه‌های ویژه و صنعت انیمیشن‌سازی بیانجامد تا از این طریق بتوانند با بازارهای تثبیت‌شده‌ای چون آمریکا، کانادا و بازارهای در حال ظهور در جمهوری کره، فرانسه، چین و مالزی رقابت کند.

صادرات سرویس‌های خلاقانه هند در سال 2014 به 54 میلیارد دلار رسید و با فروش وسایل ارتباطات مخابراتی، کامپیوتر و سرویس‌های اطلاعاتی به 52.3 میلیارد دلار رسید. حوزه دیگری که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد، صادرات کالاهای خلاقانه هند است که از 7.4 میلیارد دلار در سال 2005 سه برابر شده و به 20.2 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است. این بخش شامل هنرهای دستی، بخش صوتی بصری، طراحی، ساخت‌های دیجیتال، رسانه‌های جدید، هنرهای نمایشی، چاپ و هنرهای تصویری است. با وجود این، صادرات کالاهای خلاقانه هندی نسبت به 25.8 میلیارد دلار در سال 2012 اما کاهش یافته است.

به گزارش جی پلاس؛ آسیا مهم‌ترین دریافت‌کننده این صادرات بود و به طور تقریبی حدود 58 درصد این  صادرات را دریافت می‌کرد و سهم آمریکایی‌ها از این صادرات تنها 20 درصد بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید