گزارش جی پلاس/ مطالعات اخیر محققان نشان داد:

کاهش فشار خون با یک گیاه جدید!

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که وجود پروتئینی در جلبک‌های سبز-‌ آبی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، مطالعات اخیر نشان می‌دهند که گونه‌ای از جلبک‌های سبز-‌ آبی که از جلبک گرفته می‌شود و یک ماده غذایی بسیار مفید محسوب می‌شود، برای کاهش فشار خون بسیار مؤثر است. محققان در این جلبک‌ها پروتئین خاصی پیدا کرده‌اند که به آرام شدن فعالیت عروق خونی در شرایط آزمایشگاهی و در حیوانات شده است.

معمولا از این جلبک‌ها در مکمل‌ها و داروهایی استفاده می‌شود که برای کاهش وزن، درمان دیابت، تب یونجه و سندروم پیش از قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلبک سبز- آبی به خاطر وجود پروتئین، آهن، پتاسیم، منیزیم و انواع موادمعدنی، کامل‌ترین منبع غذایی در دنیاست.

در کنار فوایدی که تاکنون به دست آمده، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که این ماده فشار خون بالا را هم درمان می‌کند. محققان ایتالیایی، اثرات هضم جلبک سبز- آبی را روی عروق نمونه‌های انسانی و جانوری بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این ماده با افزایش مقدار خون پمپاژ شده در عروق، فشار خون را کاهش می‌دهد.

تأثیری که این ماده روی کاهش فشار خون دارد، مشابه اثر داروی شیمیایی اکسید نیتریک است. محققان برای اولین بار یکی از مولکول‌های موجود در این نوع جلبک به نام SP6 را کشف کرده‌اند. این مولکول بدن را تحریک به آزادسازی اکسید نیتریک کرده و فشار خون را در حیوانات مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد. آنها امیدوارند در آینده‌ای نزدیک بتوانند از این ماده به عنوان داروی جدید کاهنده فشار خون استفاده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید