گزارش جی پلاس؛

راز استخوان بریده پا فاش شد + تصاویر

باستان‌شناسان تعدادی اسکلت باستانی متعلق به دو فرهنگ باستانی را در شهر پرو کشف کردند که قدمت آنها به 1700 سال پیش برمی‌گردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سوریس علم و فناوری جی‌پلاس، کشف 32 اسکلت متعلق به فرهنگ‌های «موچه» و «لامبایک» در پروی باستان نشان داد که نیمی از بقایای به دست آمده پاهای خود را از دست داده بودند. بسیاری از بقایای کشف شده متعلق به کودکان بوده و بعد از مرگ، پاهای آنها را از بدنشان جدا کرده‌اند تا از جواهراتشان استفاده کنند.

این اقدام وحشتناک در برخی تمدن‌های باستانی رایج بوده و معمولا از استخوان‌های کوچک پای آنها برای بقیه اعضای خانواده گردنبند می‌ساختند. محققان حدود 60 کوزه بزرگ را در حفاری‌های خود پیدا کردند که لای پتو پیچیده شده بودند و درون آنها بقایای پارچه‌های ساخته شده از پشم، الماس و خوک وجود داشت.

pendulum-for-hypnosis

باستان‌شناسان این گورها را در منطقه «پومالکا» در ناحیه‌ای از «لامبایک» واقع در پرو کشف کردند که بقایای موچه و لامبایک از فرهنگ قبل از ظهور اسپانیایی‌ها در آن نهفته است. در بسیاری از فرهنگ‌های قبل از ظهور اسپانیایی‌ها استخوان‌های بدن مردگان را خارج کرده و از آنها در ساخت گردنبند استفاده می‌کردند. بعضی از گورهای کشف شده هم حاوی دستگاه‌های بافندگی و ابزارهایی بودند که برای ساخت وسایلی از استخوان از آنها استفاده می‌کردند.

karen-nyberg-female-astronaut-international-space-station-iss-cupola-windows-expedition-37-nasa

از 32 گور کشف شده، 23 گور متعلق به اواخر فرهنگ موچه و 9 گور دیگر متعلق به فرهنگ لامبایک بوده است. محققان معتقدند که 40 کوزه به‌دست آمده در این اکتشاف استفاده خانگی داشته و در کنار آنها فلز و قاشق‌های استخوانی پیدا شده که برای استفاده متوفی در مهمانی‌ها در کنارش دفن کرده‌اند.

Astronaut-Moon-Astronomy-Satellite-Forward-1849402.v1

به گزارش جی پلاس؛ فرهنگ موچه بین سال‌های 100 و 700 سال بعد از میلاد مسیح گسترش یافته و محققان بر این باورند که این قبرستان از اواخر فرهنگ موچه تا انتهای فرهنگ لامبایک حضور داشته که بین سال‌های 750 و 1375 بعد از میلاد در شمال سواحل پرو قرار داشته است. نام آن از منطقه‌ای در دره‌‌ای با همین نام گرفته شده که در مرکز شهری قرار گرفته بود که مردمان موچه در آن زندگی می‌کردند. مردمان موچه به داشتن کوزه‌ها و جواهرات ظریف و پیشگام بودن در انجام مهارت‌های کار با فلز مشهور بودند.

دیدگاه تان را بنویسید