جی پلاس/ مایکروسافت هشدار داد:

فناوری تشخیص چهره داستان 1984 را تداعی می‌کند!

برد اسمیت، مدیر و نماینده حقوقی مایکروسافت به تازگی در مورد فناوری تشخیص چهره هشدار داده و ادعا کرده است که اگر دولت‌ها کاربرد این فناوری را محدود نکنند، کابوس جورج اورول درباره آینده انسان‌ها که در زمان 1984 به تصویر کشیده، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، وی همچنین هشدار داد که این فناوری موجب پیدایش قدرت‌هایی خواهد شد که پادآرمانشهر را برای انسان‌ها به ارمغان خواهند آورد و این کار شدنی است مگر اینکه اقدامات جدیدی صورت بگیرد و قوانین جدیدی تصویب شود.

مایکروسافت می‌گوید که مجموعه‌ای از اصول بنیادی برای استقرار و به کارگیری این فناوری توسعه یافته‌ که نیاز به قوانین جدید دارد و  رقبای صنعتی باید آن را دنبال کنند.

اسمیت که در موسسه بروکینگز سخنرانی می‌کرد، گفت: واقعا ضروری است که هر چه زودتر محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از نظارت دولت‌ها با استفاده از فناوری تشخیص چهره تعیین کنیم.

وی افزود: باید مطمئن شویم که 2024 سالی نباشد که جورج اورل در کتاب 1984 خود به تصویر کشیده است.

وی همچنین یادآور شد که یک اصل ضروری دموکراتیک همواره این اصل است که هیچ حکومتی بالاتر از قانون نیست. امروز باید مطمئن شویم که دولت‌ها از فناوری تشخیص چهره تحت حاکمیت قوانین استفاده کنند. قوانین جدید ما را در این مسیر قرار خواهد داد.

این در حالی است که اوایل امسال میلادی هم مایکروسافت اعلام کرد که جهان نیازمند قانونگذاری برای تشخیص چهره است. هم‌اکنون نیز برد اسمیت می‌گوید که این شرکت تا اوایل سال میلادی آینده یعنی ۲۰۱۹ قانون جدیدی برای محدودسازی این فناوری را تصویب کند و می‌خواهد خودش پیشگام اجرای این قوانین باشد تا از این طریق بقیه شرکت‌های فناوری را نیز به این اصول پایبند کند.

1984

white-and-orange-tablets

1984 نام کتاب مشهوری از جورج اورول که در سال ۱۹۴۹ منتشر شده‌ است. این کتاب بیانیه سیاسی شاخصی در رد نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) و نیز کمونیسم شمرده می‌شود. ۱۹۸۴ کتابی پادآرمانشهری به‌شمار می‌آید. کتاب به نام نوزده هشتادوچهار هم شناخته می‌شود.

جورج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقه شدید نسبت به برادر بزرگ (Big Brother) وجود دارد. در جامعه تصویر شده گناهکاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به‌ شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند، به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند.

به گزارش جی پلاس؛ در قرار گرفتن کتاب در ژانر علمی–تخیلی بحث وجود دارد، اما بسیاری آن را کتابی شاخص در این سبک می‌دانند.

دیدگاه تان را بنویسید