جی پلاس؛

نتایج جالب محققان از خوردن تندترین فلفل جهان!

محققان دریافتند تندترین فلفل‌های دنیا که اشک آدمی را درمی‌آورد، در موش‌ها بی‌تأثیر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان تصور می‌کردند که می‌توانند از فلفل چیلی که تندترین فلفل دنیاست، برای دفع و دور کردن موش‌ها استفاده کنند اما در کمال تعجب مشاهده کردند که این موش‌ها با ولع شروع به خوردن فلفل‌ها کرده و برعکس آنچه تصور داشتند، فلفل را بسیار دوست داشتند.

در حالی که فقط یکی از این فلفل‌های تند کافی است تا اشک یک مرد را درآورد اما موش‌ها اصلا تحت تأثیر تندی آن قرار نگرفتند! محققان تحقیقات خود را روی فلفل دم‌عقربی انجام داده بودند که 850 برابر تندتر از یک فلفل تند معمولی است. این فلفل تندترین فلفل دنیاست.

یکی از محققان خوردن این فلفل تند را خودش تجربه کرد و بعد از چند با سرفه کردن، آن را به‌گونه‌ای توصیف می‌کرد که گویی دهانش آتش گرفته و صورتش بی‌حس شده است و از زمانی که فلفل را داخل دهان گذاشته، گویی تمام بدنش می‌سوزد. این تندی تا چند روز همراهش بود.

اما در آزمایشی که روی موش‌ها انجام گرفت، محققان تخمه آفتابگردان را با فلفل مخلوط کردند تا مطمئن شوند که آنها فلفل را هم به عنوان غذا می‌خورند. آنها انتظار نداشتند که موش‌ها، تخمه‌های ترکیب شده با فلفل را بخورند اما خیلی هم بااشتها این کار را انجام می‌دادند. تمام این فرآیند توسط دوربین‌های مخفی ضبط شده که ولع موش‌ها را برای خوردن فلفل نشان می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید