جی پلاس؛

اعلام مرگ تلسکوپ فضایی کپلر

سازمان فضایی ناسا با انتشار خبر اتمام سوخت تلسکوپ فضایی کپلر، مرگ آن را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، سازمان فضایی ناسا به تازگی اعلام کرده است که سوخت تلسکوپ فضایی کپلر که در 9 سال گذشته به بررسی و تجزیه و تحلیل سیارات دوردست در کهکشان مشغول بود، به اتمام رسیده و دیگر قادر به انجام تحقیقات علمی در فضا نیست.

دانشمندان، تلسکوپ فضایی کپلر را از ماه مارس 2009 به فضا پرتاب کرده‌اند که تاکنون موفق به شناسایی بیش از 2600 سیاره در خارج از منظومه شمسی شده و به این موضوع پی برده است که بیش از نیمی از ستاره‌هایی که از زمین شاهد آن هستیم، با سیارات کوچک، صخره‌ای و مانند کره زمین احاطه شده‌اند.

اوایل امسال بود که دانشمندان ناسا خبر از کم شدن میزان سوخت این تلسکوپ فضایی دادند و انتظار می‌رفت که به زودی عمر آن به اتمام برسد و از همان زمان دانشمندان به دنبال جایگزینی برای کپلر بودند تا بتواند به جای آن، سیارات را کاوش کند.

اگرچه این فضاپیما دیگر قادر به جمع‌آوری اطلاعات بیشتر ازفضا نیست، اما تصاویر زیادی که برای زمین مخابره آنقدر هست که دانشمندان تا مدت‌ها به آزمایش و بررسی‌ آنها بپردازند. درست مانند زیست‌شناسانی که روی نمونه‌های جمع‌آوری شده در موزه‌ها تحقیق و بررسی می‌کنند، عکس‌های جمع‌آوری شده توسط تلسکوپ کپلر هم می‌تواند تا مدت‌ها فضانوردان را به تحقیق و بررسی روی آنها مشغول کند.

دیدگاه تان را بنویسید