گزارش جی پلاس؛

انگشت رباتیک چندمنظوره برای تلفن همراه! + تصاویر

محققان در پروژه تحقیقاتی MobiLimb، انگشتی رباتیک را به گوشی‌های موبایل اضافه کرده‌اند که به عنوان ابزاری چند منظوره کارهای زیادی را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ آینده گوشی‌های هوشمند شاید مانند فناوری واقعیت مجازی آنقدر درخشان نباشد، اما محققان تلاش می‌کنند با ابداعاتی هر چند کوچک در این فناوری تنوع‌هایی را ایجاد کنند. محققان فرانسوی انگشت رباتیک MobiLimb را ساخته‌اند که از طریق پورت USB به گوشی متصل می‌شود.

این انگشت رباتیک مانند یک دست کمکی، دستگیره گوشی و گیره‌ای اضافی برای اتصال به گوشی کار کرده و همچنین، روی دست کاربر ضربه‌هایی برای یادآوری وارد می‌کند. در طراحی اصلی این انگشت رباتیک از مواد سیلیکونی سیاه‌رنگ استفاده شده است اما برای آن پوستی شبیه انگشت تعبیه شده که ظاهری بسیار واقعی دارد.

بافت آن از سیلیکون رنگی Plastil Gel-10  تهیه شده که در صنعت فیلم‌سازی از این بافت برای ساخت اندام‌ها و پوست مصنوعی استفاده می‌شود. با به‌کارگیری از پوستی شبیه به پوست انسان سعی شده که این انگشت هر چه بیشتر به انگشت واقعی انسان شباهت داشته باشد.

2

در این انگشت رباتیک از محرک‌ها و حسگرهایی استفاده شده است که قابلیت‌هایی شامل انجام کارهای لمسی را برای آن فراهم می‌آورد. این انگشت حتی می‌تواند با حرکت کردن روی سطح، گوشی را به جلو هدایت کند و موقع دریافت اعلان‌های گوشی، بالا و پایین می‌رود یا زمانی که یک ایموجی توسط یک نفر برای کاربر ارسال می‌شود، این انگشت، احساس آن ایموجی را به دست کاربر منتقل می‌کند به عنوان مثال، با ارسال یک ایموجی خنده، انگشت رباتیک روی پشت دست کاربر ضربه می‌زند.

کسانی هم که بازی‌های موبایلی زیاد انجام می‌دهند می‌توانند از این انگشت رباتیک به عنوان یک دسته یا بازوی کنترل برای حرکت دادن شخصیت‌های مجازی داخل بازی استفاده می‌کنند.

1

دیدگاه تان را بنویسید