گزارش جی پلاس/ ساخت مزرعه کاملا خودکار نزدیک است

رباتی که برگ‌ های کاهو را جدا می‌ کند!

دانشمندان با ساخت ربات هوشمندی که می‌تواند برگ‌های کاهو را بعد از برداشت از زمین جدا کند، به هدف خود یعنی ایجاد مزرعه‌ای کاملا خودکار نزدیک می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، موانع زیادی بر سر راه خودکار و هوشمند کردن مزارع وجود دارد که یکی از آنها، هزینه ربات‌ها و دشواری ادغام آنها با سیستم‌های دیگر است. محققان دانشگاه کمبریج به تازگی موفق به تولید رباتی شده‌اند که قادر به جدا کردن برگ‌های کاهو پس از برداشت از زمین است. این کار شاید در ظاهر کوچک و کم‌اهمیت باشد اما برای شروع، حرکت ارزشمندی به حساب می‌آید.

برداشت کاهو از مزارع کار دشوار و زمان‌بری است. این گیاه در نزدیکی سطح زمین رشد می‌کند و باید آنها را از ریشه جدا کرد و لایه‌های خارجی کاهو را قبل از بسته‌بندی جدا کرد. محققان راه‌حل خودکار و ساده‌تری برای این کار پیدا کرده‌اند که به فرآیند کار سرعت می‌بخشد.

یک دستگاه، سرهای کاهو را داخل کیسه‌هایی می‌ریزد و دستگاه دیگری به طور همزمان، سرهای چند کاهو را جدا می‌کند. محققان دانشگاه کمبریج ربات‌هایی ساخته‌اند که این کار را به راحتی انجام می‌دهند. با توجه به هوش مصنوعی به کار رفته در ربات Sawyer، از الگوریتم‌های بصری برای تشخیص ریشه کاهو استفاده می‌شود.

این ربات مجهز به بازوهایی است که با کمک الگوریتم‌ها، مکان مناسب قرار گرفتن روی کاهو را می‌سنجد و سپس بدون آسیب رساندن به کاهو، برگ‌های خارجی کاهو را بعد از برداشت جدا می‌کند. در قسمت سر بازوها، قطعه‌ای مانند ساکشن قرار گرفته که از جنس پرینت سه‌بعدی است و با چسبیدن به برگ‌های خارجی کاهو، آنها را جدا می‌کند. جدا کردن برگ‌های خارجی هر کاهو توسط ربات تنها 27 ثانیه زمان می‌برد و به طور کلی، تنها با صرف 50 درصد زمان، برگ‌های تمام کاهوهای برداشت‌شده را جدا می‌کند.

جدا کردن برگ‌های کاهو یکی از کارهای جالب و حساسی است که ربات‌ها به خوبی از پس آن برمی‌آیند. این برگ‌ها بسیار نرم بوده و به راحتی پاره می‌شوند بنابراین به دقت زیادی نیاز دارند تا بدون آسیب به سایر برگ‌ها جدا شوند. یک چشم کامپیوتری در مرکز این ربات تعبیه شده تا بتواند این کار را با دقت بالا انجام دهد. از این ربات همچنین می‌توان برای جدا کردن برگ‌های کلم استفاده کرد که فرآیند برداشت مشابهی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید