گزارش جی پلاس؛

مشکل گوشی‌های اندرویدی حل شد

کاربران گوشی‌های اندروید مدتی پیش با مشکلی مواجه شدند که به نظر می‌رسد بعد از آپدیت گوشی رخ داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شماری از کاربران گوشی‌های اندروید از چند وقت پیش با مشکل عجیب و غریبی در گوشی‌های خود روبرو شدند. اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی بعد از آپدیت، متوقف می‌شوند، با قفل بودن نمایشگر صفحه، سرویس لوکیشن از کار می‌افتد و قابل استفاده نیست و بخش اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ هم با تأخیر انجام می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مشکل به این دلیل رخ داده که گوگل به طور اتفاقی، ویژگی ذخیره باتری را از راه دور و با نصب نرم‌افزار «اندروید پای» یا  Android Pie فعال کرده است. این مشکل حتی در گوشی‌هایی که شارژ آنها کاملا پر است هم رخ داد.

گروهی که مسئول این آزمایش بوده‌اند اعلام کردند که این تست اینترنتی به اشتباه روی گوشی‌ کاربران، بیشتر از حدی که تعیین شده بود، انجام شده است. البته گوگل بعد از این که متوجه اشتباه رخ داده، شد، تنظیمات ذخیره باتری را در گوشی‌هایی که دچار مشکل شده بودند، به حالت کارخانه برگرداند.

گوشی‌های گوگل پیکسل، وان‌پلاس 6، اسنشیال فون و نوکیا 7 به اضافه گوشی‌هایی که «اندروید‌ پای» یا «بتا» روی آنها نصب است، جزء گوشی‌هایی هستند که با این مشکل مواجه شده اند.گوگل و اپل قادرند از راه دور آپدیت‌ها یا تغییراتی را روی گوشی‌های اندروید و دستگاه‌های iOS اعمال کنند تا در مواقع حساس از کاربران خود حمایت کنند.

به عنوان مثال، از زمان آغاز به کار «اپ استور» در حدود یک دهه پیش، اپل راهی برای غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های خطرناک یافته است که گاهی از این راه‌ها روی گوشی آیفون کاربران استفاده می‌کنند.

خوشبختانه گروه گوگلی توانست مشکل تنظیمات ذخیره باتری را به حالت اولیه خود بازگرداند و این در حالی است که با وجود مشکل ایجاد شده، کاربران با مشکلات جدی‌تری مواجه نشدند.

دیدگاه تان را بنویسید