نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین برگزار و برنامه های این شهرستان برای برگزاری با شکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) اعلام شد.

نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در خمین، روز (سه شنبه 14 اردیبهشت ماه) با حضور مسئولین این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی پور در این نشست با تأکید بر اینکه  ترویج اندیشه های امام باید در دستور نهادهای فرهنگی باشد، گفت: امام خمینی(س) متفکر بزرگ دینی و سیاستمداری وزین بود که پایه های حاکمیت دینی را بنیانگذاری کرد و به عنوان‌ نظریه ‌پرداز نهضت‌ اسلامی‌ همواره نامش درخشنده است.

امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به اینکه امام راحل به مسیر و هدفی که دنبال می کرد ایمان کامل داشت، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حامی جدی و بزرگ مستضعفان بود و مریدان مسیر امام باید به حال محرومان جامعه بیش از پیش رسیدگی کنند. برگزاری با شکوه مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، عشق به امام و پایبندی مردم به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی را نشان می دهد. بنابراین باید مشکلات این مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

احمد طهرانی، فرماندار شهرستان خمین، نیز در این جلسه گفت: امام خمینی(س) شناسنامه انقلاب است و با نام امام خمینی(س) است که ایران را در دنیا می شناسند.  بنابر این نکوداشت ایام ارتحال ایشان یک وظیفه ملی است وهمه باید برای این امر مهم بسیج شوند. البته اندیشه ها، اهداف و مسیر روشن انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) امروز در سیره فکری و عملی رهبر معظم انقلاب نمایان شده و ایشان تداوم بخش حقیقی راه امام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد رضوی، سرپرست نمایندگی خمین مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، نیز در این نشست ضمن بیان مطالبی در خصوص شخصیت و نقش امام راحل در پیروزی انقلاب و رهایی از طاغوت، گفت:  ادای احترام به آن رهبر فرزانه و پاسداشت اندیشه ها و افکار ایشان وظیفه تک تک آحاد مردم انقلابی است. بنابر این ما امیدواریم امسال نیز شهرستان خمین، به عنوان زادگاه معمار انقلاب اسلامی، مثل سال های قبل بتواند مراسمی در خور شأن ایشان برگزار نماید.

در ادامه این نشست در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) برنامه های شهرستان خمین اعلام شد. برگزاری نمایشگاه عکس یاد یار با بیش از 80 قطعه عکس، نمایشگاه کتاب  با 500 عنوان کتاب، غبار روبی و عطر افشانی و گل باران  بیت حضرت امام توسط دانش آموزان، استقبال و پذیرایی از کاروان ها و عزاداران خمینی(س)، توزیع  4 هزار بسته فرهنگی (شامل پوستر، کتاب ،cd و...)، برگزاری سوگواره ادبی «فراق یار» و همچنین مراسم عمومی عزاداری سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در کنار زادگاه ایشان، از جمله این برنامه ها بود.

آنچه در ادامه می آید بخشی از تصاویر نخستین جلسه ستاد بزرگداشت امام در خمین است:

 

20190514112846_IMG_0625

 

20190514112953_IMG_0628

 

20190514113339_IMG_0629

 

20190514113439_IMG_0631

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.