عبدالرحمن شهنوازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به سبب عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کرده بودند که 639 نفر آنان به صورت سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت هفت هزار و 852 بطری آب معدنی و 906 بسته مواد غذایی توسط جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان توزیع شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود 700 متر از جاده زابل - نهبندان چون در کانون ماسه بادی قرار دارد با شدت گرفتن توفان و حرکت شن های روان بر روی جاده این مسیر مسدود می شود.
شهنوازی گفت: هم اینک از شدت وزش توفان در منطقه سیستان کاسته شده است اما با شدت گرفتن توفان از روز چهارشنبه احتمال مسدود شدن دوباره مسیر زابل - نهبندان وجود دارد.
وی بیان کرد: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا، روز گذشته /شنبه / ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را به تعطیلی کشاند.
مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان نیز روز گذشته گفت: 4 پرواز هواپیمای در مسیرهای تهران - زابل - ایرانشهر و مشهد - زابل - مشهد به دلیل افزایش گرد و خاک ناشی از توفان و کاهش شدید دید باطل اعلام شد.
به گفته مصدق گودرزی فر کارشناس پیش ‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان روزهای دوشنبه و سه شنبه قدری از شدت توفان کاسته شده و از روز چهارشنبه هفته جاری دوباره وزش باد و گرد و خاک در نواحی شمالی این استان شدت می یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.