عبدالرحمن شهنوازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.
وی ادامه داد: 58 نفر از این افراد بستری و 203 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز چهارشنبه همزمان با عید سعید قربان به 37 برابر حد مجاز رسید.
مصدق گودرزی فر حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و 540 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 100 کیلومتر بر ساعت رسید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش شدید کیفیت هوا اختلال در تردد جاده ای را به همراه دارد.
گودرزی فر بیان کرد: در نواحی مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز در این مدت غبار محلی در برخی ساعات وزش باد پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.