به گزارش ایرنا ماریا دوتسنکو سه شنبه شب در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک 18 سازمان، صندوق و برنامه تخصصی زیرمجموعه سازمان ملل با دعوت دولت ایران در راستای منافع مردم این کشور فعالیت می کنند.
وی افزود: با توجه به فعالیت و ارتباطات علمی بسیار خوب دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاههای معتبر دنیا مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران برای در اختیار قرار دادن منابع اطلاعاتی سازمان ملل با این دانشگاه همکاری خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به رقابت های مقاله نویسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان را در وبسایت مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران منتشر خواهد کرد تا دانشجویان سیستان و بلوچستان همانند سایر دانشجویان در کشور و جهان بتوانند در این رقابت ها شرکت موثر داشته باشند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به قدمت 42 ساله این دانشگاه گفت: هم اینک بیش از 16 هزار دانشجو در 415 رشته گرایش و 70 گروه آموزشی 11 دانشکده فعال این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دکتر علیرضا بندانی افزود: ارتباطات علمی و مستمر با دانشگاههای معتبر جهان، برگزاری چندین سمینار علمی بین المللی، برپایی دوره های مشترک تحصیلی با دانشکده های معتبر طرف قرارداد دانشگاه، استفاده از تجهیزات مدرن آموزشی و کمک آموزشی از جمله فعالیت های مهم این دانشگاه محسوب می شود.
وی تصریح کرد: هم اینک 22 مجله علمی در دانشگاه منتشر می شود که از این تعداد هفت مجله به صورت بین المللی و به زبان انگلیسی است.
وی ادامه داد: همچنین 6 نشریه علمی تخصصی جدید این دانشگاه در حال سیر مراحل چاپ نخستین شماره خود هستند.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تلاش گسترده در راستای اجرای طرح اسلامی کردن دانشگاه و ایجاد روحیه با نشاط و سرزنده با استفاده از امکانات متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و ورزشی سعی در فراهم کردن بهترین شرایط برای تحصیل دانشجویان داخل و خارج کشور در سیستان و بلوچستان شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در پذیرش دانشجویان خارجی به ویژه کشورهای همسایه این استان دارد گفت: هم اینک 20 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

** دیدار رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران از مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان
مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان در دیدار ماریا دوتسنکو از این مرکز گفت: هم اینک 150 هزار جلد کتاب و 80 نسخه خطی از حدود 700 سال پیش تاکنون در کتابخانه ملی استان نگهداری می شود که بیشتر آنها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.
قاسم سیاسر افزود: همچنین حدود 6 میلیون برگ سند تاریخی در آرشیو اسناد ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می شود.
وی بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه تاکنون افزون بر 100 هزار منبع کتابی و غیر کتابی این نهاد دیجیتالی شده است.
به گزارش ایرنا نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران با همکاری وزارت امور خارجه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز/سه شنبه/ همزمان با روز عرفه در زاهدان افتتاح شد.
این نمایشگاه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی و سیاسی اجتماعی استاندار، محمد تقی اوکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان، قاسم سیاسر مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی، مرتضی سلطانی نژاد معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، نماینده دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان و شماری از مسئولان و اصحاب رسانه در نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان گشایش یافت.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.