به گزارش ایرنا، در این آیین که قشرهای مختلف مردم مومن و ولایت مدار زاهدان، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی، خانواده های محترم شهدا، جانبازان و آزادگان و روحانیون حضور داشتند، یاد و خاطره شهدای حادثه منا، حج خونین سال 1366 و شهدای هشت سال دفاع مقدس و حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان گرامی داشته شد.
مردم مومن و ولایتمدار زاهدان به شوق ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی در روز عرفه، با زمزمه دعای روحبخش عرفه به راز و نیاز با معبود خویش پرداختند.
قرائت دعای نورانی عرفه توسط یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اعزامی از قم و مرثیه سرایی و مداحی از دیگر برنامه های دعای عرفه در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام زاهدان بود.
عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.
نهم ذی الحجه روزی است که هزاران مسلمان مشرف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
برای این روز اعمالی ذکر شده است که غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است.
همچنین خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از مشغول شدن به خواندن دعای عرفه در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است.
در این آیین معنوی که با استقبال جوانان همراه بود ، شرکت کنندگان با قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) در حالیکه اشک می ریختند به راز و نیاز با معبود پرداختند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم پر فیض دعای عرفه فردا /سه شنبه/ همزمان با سراسر کشور در 19 شهرستان این استان برگزار شد.
حجت الاسلام بزمانی اظهار داشت: برپایی چنین مراسمی می تواند طلیعه ای مناسب و پرمحتوا برای برنامه های محرم سالجاری باشد.
به گزارش ایرنا مراسم دعای عرفه علاوه بر زاهدان در شهرهای زابل، زهک، خاش، دلگان، سرباز، نیکشهر، سراوان، نیمروز، میرجاوه، هامون، شهر دوست محمد، قرقری، میلک، بنجار، چابهار، کنارک و ایرانشهر برگزار شد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.