به گزارش ایرنا رسول راشکی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران و کارکنان ایرنا اظهار داشت: حضور قدرتمند خبرنگاران ایرنا در ماموریت های جمعیت هلال احمر ضمن یاریگر بودن باعث هدایت مسئولان شده است.
وی ادامه داد: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام با بهره گیری از نیروهای توانمند و حرفه ای نقش و رسالت خود را در عرصه اطلاع رسانی چنان دقیق و حساب شده انجام داده که مدیران و مسئولان در ارائه اخبار به این رسانه رسمی نظام هیچ دغدغه و نگرانی ندارند و همین مساله سبب افزایش اعتماد عمومی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی این استان در مرداد سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت را به اجرا در آورده است.
راشکی افزود: در قالب این طرح 44 هزار و 714 بیمار در521 روستا از 14 تا 19 مرداد توسط پزشکان مستقر در کاروان های سلامت در سراسر سیستان و بلوچستان به طور رایگان ویزیت شدند.
وی ادامه داد: همچنین در اجرای خدمات سلامت محور پزشکان داوطلب هلال احمر در اجرای پویش«نذر آب» در مناطق متاثر از خشکسالی سیستان و بلوچستان 339 جراحی محدود در روستاهای محروم و کمتر برخوردار این استان انجام و 140 پزشک عمومی داوطلب، 13 هزار و 900 نفر از بیماران بی بضاعت را ویزیت رایگان و معالجه کردند.
راشکی اظهار داشت: ارائه خدمات متنوع بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی به 2 هزار و 472 نفر از روستاییان مناطق محروم و کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های اجراشده در پویش نذر آب است.
وی ادامه داد: هفت هزار و 100 بسته حمایتی به ارزش 15 میلیارد تومان در میان مردم مناطق حادثه دیده و متاثر از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در قالب این کاروان ها 652 پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک خدمات رایگان به مردم این استان ارائه کردند.
وی خاطر نشان کرد: هلال احمر علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب کاروان های سلامت توزیع حدود 2 هزار تانکر آبرسانی در 502 روستا و بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی را در سیستان و بلوچستان در حال اجرا دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نذر آب در این استان یکی از اقدامات بی سابقه و ارزشمند جمعیت هلال احمر کشور است.
وی اظهار داشت: در کنار «طرح نذر آب» این نهاد بشر دوستانه در نظر دارد مقداری از نیازهای دانش آموزان سیستان و بلوچستان را در قالب بسته های فرهنگی و آموزشی تهیه و همزمان با شروع سال تحصیلی در اختیار آنان قرار دهد.
به گزارش ایرنا شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان را که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به دست گروهی متحجر به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.