حجت الاسلام عیسی بزمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراسم محوری دعای عرفه ساعت 16 فردا در آستان مقدس شهدای گمنام زاهدان با سخنرانی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان آغاز می شود.
وی افزود: دعای پر فیض عرفه توسط روحانی مبلغ اعزامی از قم و مداحان استانی قرائت می شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سایر شهرهای استان نیز این مراسم به طور همزمان در مساجد و مکان های مهم مذهبی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام بزمانی از مردم مؤمن و خداجوی سیستان و بلوچستان خواست تا با شرکت در مراسم پر فیض دعای روز عرفه، بر عظمت و شکوه این مراسم بیفزایند.
وی خاطر نشان کرد: برپایی چنین مراسمی می تواند طلیعه ای مناسب و پرمحتوا برای برنامه های محرم سالجاری باشد.
به گزارش ایرنا برگزاری مراسم دعای عرفه علاوه بر زاهدان در شهرهای زابل، زهک، خاش، دلگان، سرباز، نیکشهر، سراوان، نیمروز، میرجاوه، هامون، شهر دوست محمد، قرقری، میلک، بنجار، چابهار، کنارک و ایرانشهر برنامه ریزی شده است.
عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.
نهم ذی الحجه روزی است که هزاران مسلمان مشرف شده به حج تمتع با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند.
در آموزه های دینی ˈشب قدر و روز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
برای این روز اعمالی ذکر شده است که غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است.
همچنین خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز عصر و پیش از مشغول شدن به خواندن دعای عرفه در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.