میران صداقتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع پرورش میگو در سایت رودیک در مجموع هزار و 500 هکتار است و برای حدود سه هزار نفر توانایی اشتغالزایی دارد.
وی بیان کرد: اراضی مستعد پرورش میگوی رودیک در قسمت غربی 52 استخر و شرقی آن 235 استخر پرورش میگو طراحی شده است.
صداقتی افزود: شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک به عنوان بهشت آبزی پروری و مستعد پرورش میگو شناخته می شوند و در مجموع 42 هزار هکتار اراضی پرورش میگو در 20 نقطه سواحل مکران از گواتر تا زرآباد شناسایی شده است.
وی ادامه داد: اقدامات لازم در زمینه انتقال آب از دریا، خرید پمپ آب، ساخت اسکله، کارخانه عمل آوری، آماده سازی و ساخت استخرهای پرورش میگو انجام شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در 2 سال اخیر آماده سازی زیرساخت های مجتمع پرورش میگو با مشارکت سرمایه گذار کشور کویت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این اداره کل و سرمایه گذار بخش خصوصی برای آماده سازی سایت پرورش میگو در رودیک چابهار 255میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.
وی بیان کرد: در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم و 2 اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.
صداقتی ادامه داد: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار 85 تا 120 روز است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.