به گزارش ایرنا علیرضا جلالزایی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران و کارکنان ایرنا اظهار داشت: خبرنگاران می توانند بیش از پیش این نهاد را در تحقق اهدافش نظیر معرفی داشته های تاریخی و طبیعی به منظور افزایش درآمد برای مردم و انتقال فرهنگ ها یاری گر باشند.
وی ادامه داد: آثار تاریخی در شمال، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان نظیر سواحل زیبای ماسه ای و صخره ای، آثار باستانی شهرسوخته و قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، غارها، رودخانه های سرسبز و پرآب و سنگ نگاره های منحصر به فرد برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این نهاد همواره آماده همکاری و تعامل با رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام که وظیفه سنگینی در معرفی چهره واقعی استان برعهده دارد، است.
جلازایی تاکید کرد: از آنجایی که رسانه به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه در بخش های مختلف تاثیر گذار است می توان از این ظرفیت ها در آگاهی بخشی مردم کشور و جهان از داشته های فرهنگی این استان نهایت بهره را برد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور محسوب می شود.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع و 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می رود.
7316**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.