شهردار زاهدان گفت: پیگیری‌های لازم برای احداث و افتتاح پارک بانوان در زاهدان از طریق شورای‌شهر زاهدان و معاونت زنان رئیس‌جمهوری در دست پیگیری است که نیازمند اختصاص بودجه 5 میلیاردی برای مدت یک‌سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از ظهر امروز در  نشست خبری شهردار زاهدان با اصحاب رسانه که پیرامون پروژه های عمرانی و زیر بنایی اجرا شده و یا در دست اجرا در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای احداث و افتتاح پارک بانوان در زاهدان از طریق شورای شهر زاهدان و معاونت زنان رئیس‌جمهوری در دست پیگیری است که نیازمند اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی برای مدت یک‌سال است.

عبدالقادر پربار در این نشست ضمن اشاره به نقش مهم رسانه ها در شفاف‌سازی مسائل جامعه، اظهار داشت: زاهدان یکی از کلانشهرهایی است که دغدغه‌ها و مشکلات آن با دیگر شهرهای کشور متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه حتی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان هم با دیگر شهرهای کشور متفاوت است، افزود: تمامی اقدامات شهری در حیطه وظایف شهرداری نیست و ارگان‌های دیگری هم در مسائل شهری هم در این زمینه مسئولیت دارند.

پربار عنوان کرد: وضعیت شهر و شهرداری زاهدان و اقتصاد و درآمد به هیچ عنوان با دیگر شهرها قابل مقایسه نیست و سبب شده از کلانشهر های دیگر کشور عقب بمانیم.

وی درباره متوسط سرانه فضای سبز در زاهدان گفت: متوسط سرانه فضای سبز در زاهدان به ازای هر نفر کمتر از یک متر مربع است که این آمار تاسف‌آور بوده و می‌توان با کاشت نهال درب منازل شهروندان این سرانه را تاحدودی افزایش داد.

شهردار زاهدان عنوان کرد: زیباسازی شهری، توسعه پروژه‌های عمرانی و زیباسازی شهری سبب افزایش امید و نشاط در مردم می‌شود و همکاری آنان را در پی خواهد داشت.

پربار عنوان کرد: وضعیت آسفالت سطح شهر برای شهروندان و شهرداری مطلوب نیست از این رو شهرداری برای حل این مشکل اقدام به مشارکت با 2 کارخانه آسفالت جدید کرده است.

شهردار زاهدان ادامه داد: تنها احداث پروژه‌های منطقه 3 زاهدان تاکنون 9 میلیارد و 988 میلیون و 650 هزار ریال اعتبار در برداشته است.

وی افزود: افراد شهر نشین که مستاجر یا مالک هستند باید هزینه‌ای را به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنند تا شهرداری از این طریق بتوانند در غالب خدمات شهری آن را برای مردم هزینه کند.

پربار عنوان کرد: مردم باید در زمینه ایجاد فضای سبز با کاشت نهال در درب منازل خود کنار شهرداری باشند چراکه نظافت شهر به صورت کلی در واقع همکاری و همیاری مردم را می‌طلبد.

شهردار زاهدان همچنین در مورد ایجاد پارک بانوان در زاهدان اظهار داشت: پروژه احداث و افتتاح  پارک بانوان  با رایزنی شورای شهر با معاونت زنان ریاست جمهوری و مجموعه شهرداری در دست پیگیرس است.

 پربار ادامه داد: حاشیه شهر زاهدان و احیای بافت شهری آن یکی از مهم ترین دغدغه های شهرداری زاهدان است که به صورت جدی از سوی همکاران پیگیری می‌شود

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.