به گزارش ایرنا محمد قاسم مهدوی پور روز شنبه در مراسم راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: 75 درصد ابلاغیه های سیستان و بلوچستان به طور الکترونیکی صادر می شود.
وی ادامه داد: آمار ابلاغ الکترونیک در شهرستان زابل تنها 65 درصد بوده که امید است با فعالیت این دفتر و ارائه خدمات جدید این آمار روز به روز افزایش یابد.
مهدوی پور برقراری عدالت اجتماعی و احقاق حقوق عامه را از اولویت های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: با توجه به گسترش فناوری های نوین در سالهای اخیر قوه قضاییه با استفاده از این فناوری ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می کند.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ثبت تمام دعاوی حقوقی در محاکم و شوراهای حل اختلاف، درخواست تجدید نظر خواهی، واخواهی، نام نویسی در ثنا و اطلاع رسانی پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین بزودی ارائه سایر خدمات از جمله ثبت شکوائیه، ثبت دادخواستهای دیوان عدالت اداری، دریافت سجل کیفری و ثبت لوایح نیز در این دفاتر ارائه خواهد شد.
سرپرست مدیریت نرم افزار دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این استان پس از تهران دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی کشور را در سال 93 در زاهدان ایجاد کرد گفت: اگر چه این استان در زمینه دفتر خدمات الکترونیک قضایی پیشتاز بوده اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر مدیریتی و زمان بر شدن برخی استعلامات موجب شد تا سایر استان ها در این زمینه جلوتر باشند.
احسان محمدی صادق افزود: با هدف برون سپاری بخشی از امور حاکمیتی قوه قضاییه به بخش خصوصی و تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم به تدریج این دفاتر در دیگر شهرستان های سیستان و بلوچستان راه اندازی خواهد شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.