عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت تنها ادارات خدمات رسان نظیر اورژانس و غیره آماده ارائه خدمات به مردم درگیر توفان منطقه هستند.
وی به مردم سیستان بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از امشب تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک رخ خواهد داد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.
مرتضی فرجی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.
وی افزود: در این مدت در جاده های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب استان دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.
فرجی گفت: یکی از ویژگی های وزش بادهای 120 روزه کاهش دماست به طوری پیش بینی می شود دمای هوا در این مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.