به گزارش ایرنا معصومه هادی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رئیس، کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت خطیری در جامعه برعهده دارند به طوری که به عنوان دیدبان ضمن معرفی ظرفیت ها می توانند کمک کننده حل مشکلات باشند.
وی افزود: این حرفه از چنان اهمیتی در جامعه برخودار است که می تواند در یک روز با انعکاس مطلبی سبب ترزیق نهایت انگیزه به مردم شود و یا برعکس ذره امید مردم را از بین ببرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند گفت: امروز همه بویژه رسانه ها در شکل گیری هویت ایرانی و اسلامی کودکان این سرزمین نقش آفرین هستند.
هادی با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این رسانه رسمی و مردمی تاکنون گام های ارزنده ای را سیستان و بلوچستان در انعکاس واقعیت، ظرفیت ها و مقابله با هجمه رسانه های معاند برداشته است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از 600 هزار کودک و نوجوان به عنوان جوان ترین استان کشور در این گروه سنی به تعداد زیادی از مراکز پرورش فکری نیاز دارد.
وی افزود: ضروری است با کمک خیران سالانه 10 مرکز جدید کانون پرورش فکری در سیستان و بلوچستان ساخته شود تا کودکان استان بتوانند از این ظرفیت برای رشد و پویایی خود استفاده کنند.
هادی مهمترین رسالت کانون های پرورش فکری را توجه به کودک و نیازهای آنان ذکر کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان عضو این نهاد در سالهای اخیر با کمک مربیان توانمند خود توانسته اند در عرصه ملی و بین المللی خوش بدرخشند.
وی تعداد کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سیستان و بلوچستان 28 مرکز ثابت و یک مرکز سیار ذکر کرد و افزود: حدود 42 هزار عضو این کانون ها سالانه از 44 ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی این نهاد در استان بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرده است. این روز سالگرد شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان است که سال 1377 به دلیل حمله و اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی از سوی طالبان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به شهادت رسید.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.