به گزارش ایرنا دکتر سید محمد هاشمی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران عرصه سلامت سیستان و بلوچستان در زاهدان با تبریک روز خبرنگار اظهارداشت: عملیات کلنگ زنی این بیمارستان ها در شمال، مرکز و جنوب استان در سفر چند ماه آینده وزیر بهداشت و درمان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت: دولت با اجرای این طرح توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت ها محسوب می شود.
به گفته وی همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر کاهش بار هزینه های درمانی از دوش مردم، اقدامات خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان دچار کمبود شدید امکانات پزشکی بود اما امروزه به برکت این نظام شاهد تحولات عظیم و غیر قابل وصف در این حوزه هستیم.
هاشمی اختصاص 254 میلیارد تومان برای اجرای طرح های مختلف درمانی، آموزشی، عمرانی و تدریس 11 رشته تخصصی در کنار تربیت دستیار تخصصی را از جمله اقدامات ارزشمند در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ذکر کرد.
وی با قدردانی از خیران عرصه سلامت تصریح کرد: از آنجایی که در تمام کشورها دولت ها نمی تواند همه خدمات را ارائه دهد می توان از ظرفیت خیران سلامت بیش از گذشته در ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان بهره گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان برگزاری همایش خیران سلامت در مشهد، تهران و گرگان را از جمله برنامه های پیش روی این دانشگاه در جذب خیران بومی مقیم در سایر نقاط کشور ذکر کرد.
هاشمی از راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی بیماران خاص در زاهدان خبر داد و افزود: بزودی عملیات ساخت این بیمارستان در زیباشهر آغاز می شود تا کمکی به این بیماران باشد.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه رسانه در بهبود وضعیت بهداشت و درمان اظهار داشت: نقد عالمانه و منصفانه رسانه ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حوزه سلامت سیستان و بلوچستان باشد.
به گفته وی هم اینک موضوعات بسیاری در حوزه سلامت و درمان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می توان با کمک و همیاری رسانه ها نسبت به انعکاس و ایجاد مشارکت مردم برای رفع آنها اقدام کرد.
دکتر محمد هادی عباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی گسترده در عصر کنونی بیان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ صحیح سلامت و آگاهی بیش از پیش مردم ضروری است رسانه ها در این حوزه به کمک بخش سلامت بیایند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ارتباط با رسانه تولید محتواست اظهار داشت: 297 خبر و گزارش در 6 ماه گذشته در حوزه این دانشگاه منتشر شده است.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: وفاق بیش از پیش رسانه های مکتوب، مجازی، صوتی و تصویری استان با یکدیگر زمینه ساز جریان سازی مثبت به نفع مردم منطقه و نظام اسلامی و رفع مشکلات است.
محمود دولت کردستانی اظهار داشت: همکاری و همدلی رسانه ها با یکدیگر زمینه رشد و توسعه استان را فراهم می کند.
وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان بسیار نجیب و اهل سکوت هستند و این وظیفه رسانه هاست که زبان گویای آنان برای تحقق خواسته هایشان باشند.
به گزارش ایرنا در این مراسم از خبرنگاران عرصه سلامت سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.