به گزارش ایرنا علی اصغر پیوندی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران خاش اظهار داشت: خشکسالی های چند دهه اخیر بر روی زندگی مردم سیستان و بلوچستان تاثیر گذاشته و آثار رنج و محرومیت در منطقه نمایان است بنابراین هر آنچه در توان داریم به مردم خدمت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: خدمات هلال احمر در سه بخش بهداشت و درمان، تامین آب آشامیدنی و سبد مواد غذایی به مردم نیازمند سیستان و بلوچستان ارائه می شود.
پیوندی اظهار داشت: کار توزیع هزار و 280 تانکر هزار، 2 هزار و پنج هزار لیتری در 502 روستای سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
وی بیان کرد: افزون بر 50 هزار سبد مواد غذایی با اعتبار 170 میلیارد ریال نیز در سیستان و بلوچستان توزیع می شود که اعتبارات آن را از جمعیت هلال احمر تامین می کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: اقداماتی را که هلال احمر از امروز در این استان آغاز کرده در راستای محرومیت زدایی است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: استانداری سیستان و بلوچستان، ستاد مدیریت بحران، ادارات کل و فرمانداران در مبحث حمایت از نیروهای خدمتگذار هلال احمر به عنوان حامی هستند و تلاش می کنیم خدمات به طور گسترده به مردم خسارت دیده و رنج کشیده تداوم پیدا کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز گفت: کاروان سلامت این جمعیت تا 19 مرداد در خدمت محرومان منطقه ایرندگان خاش سیستان و بلوچستان است.
حسین کتابدار افزود: در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کار توزیع 50 هزار بطری آب معدنی، اسباب بازی برای کودکان، مواد غذایی و بهداشتی آغاز شده است.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از خدمات بشردوستانه هلال احمر بر ضرورت توجه بیشتر به اقشار محروم در این شهرستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم در جمعیت هلال احمر کشور و سیستان و بلوچستان جذب امدادگران خاش و تامین امکانات، تجهیزات امدادی و ایجاد پایگاه های امداد و نجات مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار خاش اظهار داشت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان تهران در راستای انجام ماموریت و خدمات بشر دوستانه با امکانات، تجهیزات و نیروهای متخصص به مردم محروم و نیازمند ایرندگان این شهرستان خدمات دهی می کند.
حمیدالدین یوسفی افزود: از شهروندان ایرندگان خاش در خواست می شود به بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر مراجعه کنند تا از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
وی ادامه داد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شامل پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص چشم، پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک متخصص قلب، متخصص پوست 2 نفر، دندانپزشک 2 نفر و یک پزشک عمومی در منطقه حضور دارند.
فرماندار خاش با قدردانی از حضور و تلاش پزشکان متخصص و امدادگران سخت کوش در هلال احمر کشور و استان های تهران، سیستان و بلوچستان و 19 استان کشور که در مناطق محروم این استان حضور دارند بیان کرد: توزیع تانکر، آب معدنی و بسته های دیگر خدماتی نیز در دستور کار این عزیزان است.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.