غلامحسین بامبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده دسترسی به مزارع با اعتبار 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به چابهار انجام شده است.
وی بیان کرد: ایجاد، مرمت و بازسازی جاده های دسترسی بین مزارع در توسعه کشاورزی هر منطقه نقش بسزایی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سهولت در حمل و نقل ماشین آلات و ادوات کشاورزی، جابجایی نهاده های کشاورزی و انتقال محصولات کشاورزی از اهداف مهم این طرح است.
وی افزود: 290 هکتار از باغات میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری این شهرستان در طول یکسال اخیر با اعتبار 25 میلیارد ریال به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات و استفاده حداکثری از منابع موجود اصلاح و نوسازی شده است.
بامبری لایروبی 500 حلقه چاهک های کشاورزی، احیاء و مرمت بندسارها با حجم 310 هزار متر مکعب، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در 100 هکتار زمین کشاورزی با هفت میلیارد ریال اعتبار را از جمله کارهای انجام شده در یک سال اخیر عنوان کرد.
وی بیان کرد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد می تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، در سالهای خوب آبی بیش از 24 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می شوند.
برداشت 900 تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر 80 هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی بخشی از ظرفیت های کشاورزی این شهرستان است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.