یوسف ریگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرمای ارگانیک سیستان و بلوچستان از نوع ربی است و در مناطق مک سوخته سراوان و روتک خاش تولید می شود.
وی با بیان اینکه در تولید خرمای ارگانیک هیچ کود و سمی استفاده نمی شود ادامه داد: سال گذشته حدود سه هزار و 160 تن خرمای ارگانیک این استان به اروپا صادر شد.
ریگی ادامه داد: 15 هزار هکتار از سطح باغات این 2 منطقه در سیستان و بلوچستان به کشت خرما ربی اختصاص دارد که تاکنون سه هزار و 300 هکتار آن مجوز تولید خرمای ارگانیک را کسب کرده اند.
وی افزود: 974 بهره بردار بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به تولید خرمای ارگانیک مشغول هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر سطح زیر کشت خرمای ارگانیک استان در 2 منطقه خاش و سراوان از 11 هزار هکتار با همکاری این سازمان و مشارکت کشاورزان به 15 هزار هکتار ارتقا پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در مجموع 57 هزار و 162هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که 45هزار و 170 هکتار آن بارو و بقیه غیر بارور است.
ریگی با بیان اینکه 70 نوع خرما در سیستان و بلوچستان کشت می شود افزود: بیشتر خرمای تولیدی این استان به انواع ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی اختصاص دارد که سال گذشته حدود 18 هزار تن خرما به سایر کشورها صادر شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.