علی ‌اصغر پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زاهدان اظهار داشت: این کاروان ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد به تمامی 19 شهرستان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی ادامه داد: در قالب این کاروان ها 304 پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک به ارائه خدمات رایگان به مردم سیستان و بلوچستان می پردازند.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ابران گفت: پزشکان متخصص ارتوپد، قلب و عروق، داخلی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی عمومی در قالب این کاروان ها به مردم کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: این اقدام پس از مکاتبه با مدیر کل خیران و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت به منظور ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به آسیب دیدگان این حادثه و همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات و پشتیبانی لازم برای جمعیت استان های معین با توجه به نیاز ساکنان مناطق آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است.
پیوندی ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم با دهیاری ها، مسئولان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان های سیستان و بلوچستان برای نیازسنجی، استقرار بیمارستان صحرایی و تامین دارو برای بیماری های شایع منطقه انجام شده است.
وی با اشاره به راه اندازی کمپین «نذر آب» در مناطق حادثه دیده و متاثر از خشکسالی در سیستان و بلوچستان گفت: در قالب این کمپین تلاش خواهیم کرد تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری کرده و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان کمتر برخوردار هزینه کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ملی «نذر آب» در هزار و 506 روستای این استان با حمایت کاروان های سلامت، توزیع مخازن ذخیره آب و سبدهای غذایی پوشش داده می شود.
رسول راشکی افزود: توزیع هزار و 270 تانکر ثابت آبرسانی در قالب هزار، 2 هزار و پنج هزار لیتری، تهیه و توزیع 50هزار سبد غذایی به ارزش کلی 175 میلیارد ریال از جمله مهمترین برنامه های طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: در روند اجرای این طرح ملی پیش بینی می شود روزانه هشت هزار و 150 نفر توسط کاروان سلامت ویزیت شوند.
راشکی بکارگیری 2 فروند بالگر و 253 دستگاه خودرو را از جمله امکانات و تجهیزات مورد استفاده در این طرح در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 506 روستای این استان تحت پوشش طرح«نذر آب» قرار می گیرند.
به گزارش ایرنا خشکسالی حدود 20 ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316**3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.