رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 3 هزار و 160 تن خرمای ارگانیک ازنوع ربی از این استان به کشورهای اروپایی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، مجتبی پیری در شورای کشاورزی این سازمان افزود: از سطح 3 هزارو 300 هکتار نخلستان‌های دیم استان در مناطق مک سوخته سراوان و روتک خاش، 12 هزار و 25 تن محصول خرمای ارگانیک برداشت شده که در تولید آنها از هیچگونه سم و ماده شیمیایی استفاده نشده است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان 57 هزار هکتار از اراضی به کشت خرما اختصاص دارد که 45 هزار هکتار آن بارور هستند و سالانه بیش از 200 هزارتن خرما تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان به 100 رقم خرمای استان اشاره کرد و گفت: بیش از 56 هزار نفر درنخلستان‌های سیستان و بلوچستان اشتغال دارند.
 
پیری خاطرنشان کرد: سال گذشته از 3 هزار و 300 هکتار نخیلات دیم جنوب سیستان وبلوچستان 12 هزار و25 تن خرمای ارگانیگ برداشت که 3هزار و 160 تن به کشورهای اروپایی صادر شده است.
 
وی همچنین در خصوص تولید محصولات گلخانه‌ای استان نیز گفت: سالیانه 50 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو و توت فرنگی در استان تولید می‌شود.

پیری افزود: پدیده خشکسالی 20 ساله در سیستان و بلوچستان، استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب کشاورزی رو به رو کرده است، از این رو یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است‌.
 
وی با بیان این که افزایش 15 برابری تولید، کاهش مصرف آب و درآمد میلیاردی حاصل کشت‌های گلخانه‌ای در استان است، افزود: 248 هکتار فضای گلخانه‌ای در استان وجود دارد و امسال حدود 880 میلیارد ریال از محل فروش محصولات گلخانه‌ای عاید کشاورزان استان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.