به گزارش ایرنا، بندر صیادی کنارک در پنج کیلومتری مرکز این شهر جزو 50 بندر کددار جهان در صید انواع تن ماهیان است و از قطب های مهم صید و صیادی کشور محسوب می‌ شود.
از مجموع 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید آب های ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان بنادر شهر کنارک، شهید رضایی زرآباد، پزم و تنگ در شهرستان کنارک برای صید و صیادی فعالند.
شهرستان کنارک با داشتن ظرفیت ‌ها و پتانسیل های شیلاتی جایگاه ویژه در تولید و صادرات آبزیان دارد و سالانه از مجموع 230 هزار تن صید آب های ساحلی استان بیش از 140 هزار تن توسط صیادان کنارک انجام می شود.
سرپرست فرمانداری کنارک به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اشتغال بیش از 13 هزار نفر و وجود560 فروند قایق و 400 فروند لنج در این شهرستان سبب شده تا بخشی از مشکلات اشتغال و تولید و صادرات ماهی مرتفع شود.
ابابکر بلوچ بیان کرد: شهرستان کنارک یک بندر مهم شیلاتی در کشور محسوب می‌ شود و علاوه بر صیادی، بندری زیبا و توریستی با دسترسی به آب های اقیانوس و داشتن سواحل منحصر به فرد است.
وی گفت: ظرفیت بسیار بکر کنارک برای جذب گردشگر ایجاب می کند تا سرمایه ‌گذاری لازم در زمینه زیرساخت های گردشگری انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین شهرک‌ های صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک قرار دارد و با بیش از 30 واحد تولیدی سالانه با تولید 100 تا 150میلیون قوطی کنسرو نیاز کشور را تامین می کند.
سرپرست فرمانداری کنارک با بیان اینکه بیش از 16 سال از صادر نشدن مجوز برای شناورهای قایق در این شهرستان می گذرد، خاطرنشان کرد: نباید مالکان بیش از 2 هزار قایق سالها در انتظار صدور مجوز صید برای تامین معاش خود و خانواده هایشان باشند.
بلوچ بر روشنایی و برقرسانی بندر صیادی پزم، تسریع در تکمیل و افتتاح بندر صیادی تنک، آسفالت راه دسترسی به بندر زرآباد و روستای کلات و راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در چهار بندر صیادی کنارک تاکید کرد.
وی رفع مشکلات پیش روی جامعه بزرگ و زحمت کش صیادی و شیلاتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: جای تاسف است بعد از گذشت بیش از یک دهه اسکله صیادی پزم همجوار شهر کنارک فاقد برق باشد و مردم با مشکلات فراوان در این زمینه رو به رو باشند.
به گزارش ایرنا، شهرستان کنارک با حدود بیش از 11 هزار کیلومتر وسعت براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395 جمعیتی معادل 98 هزار و212 نفر با 23 هزار و600 خانوار دارد و در 635 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.