رئیس انجمن شعر آزاد سرو سیستان در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن شعر وابسته به فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل با دعوت از اهالی شعر و فرهنگ و ادب شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان همراه نبودن شعر این منطقه با شعر امروز ایران را مورد بحث قرار دادند.
داود مختاری افزود: در انجمن شعر آزاد سرو با برنامه ریزی که انجام شده آینده خوبی پیش روی این انجمن و اعضای آن در حوزه شعر است.
وی تاکید کرد: انجمن آزاد سرو سیستان در سال 1370 در منطقه سیستان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تاکنون توانسته شاعران مستعد خوبی را شناسایی و وارد اجتماع کند.
رئیس انجمن شعر عادل سیستانی نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش تعداد انجمن های شعر در منطقه باعث رشد و پیشرفت شعر در سیستان و بلوچستان و فضای ملی می شود به طوری که این انجمن ها باید بدنبال تولید شعر خوب باشند.
علیرضا سنچولی ادامه داد: امروز مخاطب از شعر فاصله گرفته که دلیل آن تولید شعرهای بدون محتوا و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه ایجاد فضاهای هنری مناسب می تواند مردم را امیدوار کند.
رئیس انجمن شعر جوان زابل نیز گفت: جای گویش محلی سیستانی در سایت شعر ایران خالی است و شاعران این منطقه از ظرفیت های فضای مجازی به خوبی استفاده نمی کنند.
محبوبه کلبعلی افزود: شاعر به عنوان یک انسان آزاد می تواند در تمام انجمن ها حضور پیدا کند و هیچ شاعری انحصاری نیست.
ماشاالله خلیلی یکی از شاعران منطقه سیستان نیز گفت: قلم باید در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد و رسالت شعر موهبتی از طرف خداوند به شاعر است که باید صدای مردم شود.
به گزارش ایرنا شماری از شاعران به برگزاری نشست های ادبی، استعدادیابی در نسل جوان و ورود آنها به عرصه شعر، کارگاه های آموزشی، ایجاد شور و نشاط در جامعه به واسطه هنر، همگرایی میان شاعران تاکید کردند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.