عبدالغنی رئیسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حرا با نام علمی« Avicennia marina »از تیره «Avicenniaceae» درخت یا درختچه ‏ای با برگهای همیشه سبز چرمی متقابل که سطح فوقانی برگ در آن سبز رنگ است.
وی بیان کرد: گل های حرا شبیه گل های شاه پسند و میوه آن به شکل کپسول تخم مرغی است که درونش یک دانه وجود دارد و با 2 شکاف باز می‏ شود.
رئیسی ادامه داد: گلدهی آن در 2 فصل بهار و پاییز انجام می شود.
وی گفت: حرا گونه ‏ای آفتاب پسند بوده که بستگی به شرایط زیستی به بلندی پنج تا 10 متر و قطر آن به 45سانتی متر می ‏رسد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار تصریح کرد: ریشه در این گونه سطحی و مشتمل بر یک ریشه عمودی کوتاه و تعداد زیادی ریشه جانبی مورب است.
وی با اشاره به اینکه حرا دارای ریشه‏ های هوایی به نام ریشه‏ های تنفسی است، خاطرنشان کرد: در سطح این ریشه ‏ها عدسک‏ های فراوانی وجود دارد که کار تنفس و تبادلات گازی گیاه را میسر می‏ سازد.
رئیسی گفت: بیشتر درختان و درختچه‏ های جنگلی موجود در چابهار جزو جنگل ‏های خلیج عمانی هستند و با توجه به آب و هوای حاکم بر این جنگل‏ ها نیمه استوایی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار ادامه داد: به طور کلی درختان و درختچه ‏های جنگلی در این منطقه به 2 گروه گونه‏ های بومی و گونه‏ های وارداتی یا غیر بومی طبقه بندی می ‏شوند.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.