به گزارش ایرنا مجتبی پیری روز دوشنبه در نشست ستاد برداشت خرما سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 56هزار بهره بردار درعرصه تولید خرما در این استان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: سالیانه بیش از 200هزار تن ارقام مختلف خرما در سیستان و بلوچستان تولید می شود که خرمای مضافتی با130 هزار تن و رقم ربی با 62 هزار تن بیشترین ارقام خرما تولیدی را به خود اختصاص داده اند.
پیری افرود: خوشبختانه با توجه به اینکه سه هزار و 300هکتار از نخلستان های روتک خاش و مک سوخته سراوان مجوز تولید ارگانیک را اخذ کرده و سالیانه بیش از 12هزار تن خرمای ارگانیک تولید می ‌شود این نوع خرما با قیمت مناسبی در بازارهای جهانی به فروش می ‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر خرمای تولیدی این استان به انواع ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.