مریم حجتی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت طرح سنجش اظهار داشت: طرح سنجش سلامت کودکان در سیستان و بلوچستان از اوایل تیر آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: تاکنون 18 هزار و 938 نفر از نوآموزان سیستان و بلوچستان در آستانه ورود به دوره ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
حجتی نسب افزود: پیش بینی می شود امسال تا پایان طرح 60 هزار نوآموز در بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.
وی گفت: برای اجرای این طرح 40 پایگاه سنجش ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی 97-98 امکان نام نویسی کودکان در مدارس بدون انجام سنجش سلامت امکان پذیر نیست.
وی شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه ذکر کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 58 هزار و 144 نوآموز در بدو ورود به دبستان های استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
حجتی نسب ادامه داد: 509 نوآموز سیستان و بلوچستان سال گذشته به مدارس خاص و بقیه به مدارس عادی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.