مهرداد جهاندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در چهار ماهه نخست امسال سه هزار و 384 مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند.
وی افزود: شناسایی 182 کارگر خارجی فاقد پروانه کار و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان نتیجه این بازرسی ها بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است در این مدت 58 نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شدند.
جهاندیده ادامه داد: حدود 629 میلیون و 677 هزار ریال جریمه در رابطه با استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان متخلف در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی گفت: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال، یک میلیون و 852 هزار و 115 ریال جریمه می ‌شوند تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، 2 برابر خواهد شد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.