به گزارش ایرنا محمد راستاد روز پنجشنبه در نشست معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار اظهار داشت: این سرمایه گذاری توسط شرکت ipgl انجام می شود.
وی افزود: هند برای تامین تجهیزات مورد نیاز بندر چابهار فعالیت خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس کرانه های موجود چابهار پاسخگوی حجم حمل و نقل و ترانزیت کالا در بندر نیست، خاطرنشان کرد: بندر شهید بهشتی پس از تکمیل سه فاز بعدی به ظرفیت تخلیه و بارگیری 77 میلیون تن خواهد رسید.
راستاد بر روان سازی ترافیک و حمل و نقل آسان و تردد کامیون ها تاکید کرد و افزود: مهمترین نیاز بندر تکمیل هرچه سریعتر راه آهن چابهار - زاهدان است.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی چهار قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 183 میلیارد تومان امروز در بندر چابهار امضا شد.
راستاد ادامه داد: این قراردادها در زمینه ساخت مخازن فرآورده های نفتی، جمع آوری مواد زائد کشتی ها، ساخت مخازن نگهداری LPG و ساخت انبار چند منظوره است.
وی امضای تفاهم نامه مینی پالایشگاه به ارزش 150 میلیون دلار را از دیگر برنامه های انجام شده امروز عنوان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: علاوه بر این قراردادها، کلنگ بزرگترین ترمینال تمام مکانیزه موادمعدنی کشور نیز در بندر چابهار به زمین زده شد.
راستاد تصریح کرد: با سرمایه گذاری انجام شده در بندر چابهار شاهد تحول در حمل و نقل و ترانزیت خواهیم بود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار یکی از نقاط راهبردی است که مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار دارد.
غلامرضا مجیدی بر حل مشکلات برق حاشیه نشینان، تکمیل راه آهن، ساخت کمربندی در محدوده بنادر و تکمیل زیرساخت های گردشگری و حمل و نقل چابهار تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار- زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.
معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.