به گزارش ایرنا محمد سعید ایزدی روز پنجشنبه در نشست جمع بندی سفر معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهر جدید تیس با استانداردهای روز شهرسازی و فرهنگ و آداب بومی تاسیس خواهد شد.
وی افزود: 20 درصد زمین ها در شهر جدید تیس با کاربری مسکونی برای اسکان جمعیت و 50 درصد آن فضای گردشگری و تفریحی است تا موجب اشتغال و توسعه این منطقه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست های توسعه ای شهر چابهار باید بر اساس جایگاه آن و منطبق با طرح های توسعه ای سواحل مکران باشد تا بعدا با مشکلات مواجه نشود.
ایزدی بر ساماندهی مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک تاکید کرد و گفت: باید سامانه حمل و نقل و ترانزیت بر اساس توسعه شهر پیش رود.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ادامه داد: محدوده حریم چابهار باید در طرح جامع این شهر از بلاتکلیفی خارج و کاربری های لازم نیز مشخص شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار - زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.
معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.
چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.